זהבה שאול התייחסה הערב (שישי) בראיון ב"חדשות עשר" לירי הרקטה מרצועת עזה בזמן הטקס שנערך לזכר בנה אורון, שגופתו מוחזקת בידי חמאס ואמרה כי "הירי מראה לנו מי אלה באמת החמאס, שיעשו כל דבר כדי להערים ולהקשות עלינו - וזה לא יעזור להם". היא הוסיפה: "המשכנו את הטקס למרות הכל, ואני חושבת שזה היה הישג מכובד".

שאול הסבירה כי הם נבהלו עם הישמע האזעקה. "למרות שנבהלנו, הבנו שהחבר'ה שגרים פה עוברים את זה כמעט מידי יום, ואנחנו רק פעם בשנה", ציינה, "קיבלנו את זה והמשכנו את הטקס, כי הם לא ימנעו מאיתנו את זה". היא הוסיפה: "אורון נמצא ממש כאן מעבר לגדר, לכן החלטנו לציין את היום הזה כאן כדי שנהיה כמה שיותר קרובים אליו, מקווה שהוא יודע ושומע שאנחנו כאן ולא נוותר עד שהוא יחזור".
אמו של החייל סיכמה את דבריה והסבירה כי "המחשבות שלי כעת הן על הממשלה. אני רוצה את אורון בבית. אני לא שלחתי אותו לקרב - מי ששלח אותו, צריך להחזיר אותו".

השר איוב קרא במהלך "צבע אדום". צילום: לשכת השר איוב קרא

בתוך כך, ממשרד הבריאות ברצועת עזה נמסר כי למעלה מ-43 אנשים נפצעו בדרגות פציעה שונות, במהלך אירועי יום זעם. מדובר בשבוע הרביעי של ההפגנות, שלקחו בהן חלק מאות בני אדם במספר מוקדים ברצועה, וביהודה ושומרון.

כזכור, מוקדם יותר היום, אזעקת צבע אדום נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, לאחר ששלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל. אחת הרקטות פגעה במבנה באחד היישובים הסמוכים לגדר המערכת ומערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות הנוספות, לא היו נפגעים כתוצאה מהשיגור. בתגובה לכך צה"ל תקף, באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר, שתי עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול שבוצע לעבר שטח ישראל. 

השיגורים קטעו טקס בו משפחת שאול ציינה את יום הולדתו ה-24 של בנה אורון, לוחם גולני שנהרג במהלך אסון הנגמ"שים במבצע צוק איתן, וגופתו מוחזקת על ידי ארגון חמאס, בטקס השתתפו יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי וראש עיריית שדרות אלון דוידי. גבאי אמר: "לא יכול במדינת ישראל ככה נאבד את ההרתעה, כשהם יודעים שיש פה טקס ויורים. אני מקוןה שראש הממשלה שלנו יידע להגיב. עד כמה חוצפה יש לאנשים האלה לירות על אירוע כזה וזה מעיד שאיבדנו את ההרתעה מולם".