צה"ל תקף הלילה (שלישי) באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מתחם צבאי השייך לארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטה אמש לעוטף עזה. "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה", נמסר בהודעת דובר צה"ל.



התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר יישובי הנגב המערבי במועצה האזורית אשכול. הרקטה נורתה מבלי שהופעלה אזעקת 'צבע אדום' ובאירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות משטרה איתרו את מקום הנפילה.



אזור נפילת הרקטה. צילום: דוברות מועצה אזורית אשכול



ביום שישי האחרון נשמעה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, לאחר ששלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל. אחת הרקטות פגעה במבנה באחד היישובים הסמוכים לגדר המערכת ומערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות הנוספות. לא היו נפגעים כתוצאה מהשיגור. בתגובה לכך צה"ל תקף, באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר, שתי עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. 




השיגורים קטעו טקס בו משפחת שאול ציינה את יום הולדתו ה-24 של בנה אורון, לוחם גולני שנהרג במהלך אסון הנגמ"שים במבצע צוק איתן, וגופתו מוחזקת על ידי ארגון חמאס, בטקס השתתפו יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי וראש עיריית שדרות אלון דוידי. גבאי אמר לאחר הירי: "לא יכול שבמדינת ישראל ככה נאבד את ההרתעה, כשהם יודעים שיש פה טקס ויורים. אני מקווה שראש הממשלה שלנו יידע להגיב. עד כמה חוצפה יש לאנשים האלה לירות על אירוע כזה. זה מעיד שאיבדנו את ההרתעה מולם".