שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל, חשף וסיכל תשתית שפעלה מטעם המודיעין האיראני בשטחי יהודה ושומרון, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. התשתית גויסה ומומנה ע"י פעיל במודיעין האיראני המתגורר בדרום אפריקה. בהודעת השב"כ נמסר כי הפעיל המרכזי שנעצר הוא מחמד מחארמה, בן 29, תושב חברון, סטודנט להנדסת מחשבים. הוא גויס לפעילות במסגרת המודיעין האיראני ע"י קרוב משפחתו, בכר מחארמה, במוצאו מאזור חברון, אשר מתגורר בשנים האחרונות בדרום אפריקה.



במסגרת החקירה בשב"כ התברר כי המודיעין האיראני השתמש בדרום אפריקה כזירה משמעותית לטובת איתור, גיוס והפעלה של סוכנים מול ישראל ואיו"ש. בחקירה התברר כי בכר מחארמה פעל מטעם גורמים במודיעין האיראני, והשקיע מאמצים רבים בגיוס פעילים משטחי איו"ש וישראל לשם ביצוע משימות ריגול וטרור עבור האיראנים. במסגרת זו, ניצל בכר מחארמה את נסיעתו של מחמד מחארמה לדרום אפריקה, בשנת 2015, וגייס אותו לפעילות מטעם האיראנים. בכר אף הפגיש את מחמד, מספר פעמים, עם גורמים איראנים, שחלקם הגיעו מטהראן על מנת לפגוש בו.



על מחמד מחארמה הוטלו מגוון משימות לצורך קידום טרור נגד יעדים ישראלים: גיוס מחבל מתאבד, ובהמשך גיוס חולייה לטובת פיגועי ירי; הצעה לעבור קורס הדרכה בחומרי נפץ ואמצעי לחימה; פתיחת חנות מחשבים באזור חברון, צילום החנות והעברת התמונות לבכר ולאיראנים - קיימת אפשרות כי מטרתם של האיראנים בפעילות זו היתה להקים בסיס איסוף מודיעין בחברון; גיוס אזרח ערבי ישראלי אשר יוכל לצלם בתוך שטח ישראל; העברת כרטיסי סים וכסף ישראלים לאיראניים (ההערכה היא כי אמצעים אלה נדרשים לשם פעילות מבצעית בישראל).



בהמשך למשימות שקיבל, גייס מחמד מחארמה שני פעילים מחברון, לטובת הקמת חוליית טרור: נור מחארמה, בן 22, תושב חברון דיאא' סראחנה, בן 22, תושב חברון. מחקירת השניים בשב"כ עלה כי הסכימו, יחד עם מחמד מחארמה, לפעול בחוליית טרור תחת הכוונה איראנית. מוחמד קיבל תמורת פעילותו עבור האיראנים, בתיווך בכר, סכום של 8,000 דולר.



בנוסף לכלל המידע שעלה בחקירה, התברר כי מחארמה התבקש לפעול לגיוסם של תושבי ישראל לרבות עיתונאים, וזאת נוכח נגישותם של האחרונים למקומות שונים בישראל, בדגש על מקומות רשמיים.



בימים האחרונים הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום כנגד מחמד מחראמה המייחס לו עבירות של מגע עם ארגון עוין מחוץ לאיזור, קבלת כספי אויב וניסיון לחברות בהתאחדות בלתי מותרת. כן הוגש כתב אישום כנגד נור מחראמה המייחס לו עבירה של קשירת קשר לחברות בהתאחדות בלתי מותרת וכנגד דיאא סראחנה המייחס לו עבירה של ניסיון לחברות בהתאחדות בלתי מותרת.



הפעילות שנחשפה ממחישה את המעורבות האיראנית בהנעת טרור נגד ישראל וכן חושפת את הזרועות הנשלחות ע"י איראן למדינות שונות בעולם, לצורך קידום פעילות עוינת כנגד ישראל.