בעקבות הטפטופים: מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הלילה (חמישי) תשתית טרור מרכזית ברצועת עזה. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל. אנו ערוכים ומוכנים למגוון תרחישים ונפעל מול כל ניסיון להפר את הריבונות הישראלית". על פי דיווחים פלסטינים, התקיפה התרחשה באזור רפיח ולא היו נפגעים באירוע. עם זאת, אין לדיווח אישור מגורם ישראלי.


התגובה של צה"ל לירי הרקטות אינה חריגה בעוצמתה, אל מול תקיפות אחרות שהיו בתקופה האחרונה, אבל בצה"ל לא פירטו את יעד התקיפה ואת זהות הארגון שהותקף. בנוסף, באופן חריג, המסר הנלווה להודעות דובר צה"ל, מאז מבצע צוק איתן: "חמאס הוא הריבון האחראי ברצועת עזה והוא יישא באחריות לנעשה" אינו מופיע בהודעה. יכול להיות שמדובר בהמשך לאישור שנתן צה"ל בהמשך להבנה שהג'יהאד האיסלאמי מעורב בירי לעבר ישראל. 

כזכור, שלוש רקטות קסאם פגעו אתמול בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, סמוך לגבול רצועת עזה, כך לפי דובר צה"ל שהוסיף כי "אין נפגעים ולא נגרם נזק". התרעת צבע אדום לא הופעלה בשני המקרים הראשונים, בהפרש של כשעה וחצי ביניהם, אך פעלה בפעם השלישית. בצה"ל אישרו כי זוהו שיגורים משטח הרצועה ואותרה נפילה אחת בשטח המועצה האזורית אשכול. שיגור נוסף נכשל ונפל בשטח הפלסטי

ביום שישי האחרון נשמעה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, לאחר ששלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל. אחת הרקטות פגעה במבנה באחד היישובים הסמוכים לגדר המערכת ומערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות הנוספות. לא היו נפגעים כתוצאה מהשיגור. בתגובה לכך צה"ל תקף, באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר, שתי עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. 
 
השיגורים קטעו טקס בו משפחת שאול ציינה את יום הולדתו ה-24 של בנה אורון, לוחם גולני שנהרג במהלך אסון הנגמ"שים במבצע צוק איתן, וגופתו מוחזקת על ידי ארגון חמאס, בטקס השתתפו יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי וראש עיריית שדרות אלון דוידי. גבאי אמר לאחר הירי: "לא יכול שבמדינת ישראל ככה נאבד את ההרתעה, כשהם יודעים שיש פה טקס ויורים. אני מקווה שראש הממשלה שלנו יידע להגיב. עד כמה חוצפה יש לאנשים האלה לירות על אירוע כזה. זה מעיד שאיבדנו את ההרתעה מולם".