לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין שנפל במבצע צוק איתן וגופתו נמצאת בידי חמאס, פנתה היום (ראשון) לתושבי רצועת עזה דרך עמוד הפייסבוק בערבית של מתאם הפעולות בשטחים, בעקבות ההחלטה להגדיל את אספקת החשמל לרצועת עזה. גולדין כתבה: "תושבי עזה, אמהות, אבות וילדים, חטיפת גופות זה דבר לא קביל, לא אנושי ולא הומניטרי. כל אמא רוצה לפקוד את קבר בנה ואי השבת הדר גולדין לקבורה נחשבת לפשע באסלאם. שימוש ציני נפשע בגופות נוגד את המצפון האנושי. אל תהיו בני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס. הומניטריות ואנושיות צריכות להיות הדדיות".


פנייתה של גולדין לתושבי הרצועה באה על רקע החלטת שר התשתיות יובל שטייניץ, להגדיל את אספקת החשמל לרצועה. בהודעה שנכתבה בעמוד הפייסבוק בערבית של מתפ"ש נאמר כי "לאחרונה פנתה הרשות הפלסטינית בבקשה להשיב את החשמל, שהחליטה לצמצם את אספקתו ביוני 2017, והתחייבה לשלם את עלותו. ישראל דנה בבקשה, ולאחר התלבטות והתחבטות, ומשיקולים הומניטריים בלבד ולאור המצוקות העמוקות, קיבלה את פניית הרשות ובימים הקרובים אספקת החשמל, שעודנה מצומצמת, תחזור להיקף של 120 מגה-וואט באמצעות עשרה קווי מתח חשמל גבוה המגיעים מישראל לרצועת עזה, כפי שהיה עד יוני 2017".

"זה המקום להזכיר כי הקבינט של מדינת ישראל אישר עקרונית לפני למעלה משנה תוספת של 100 מגה-וואט לרצועה, מעבר ל-120 מגה-וואט, אך הנושא ההומניטרי הוא לא חד צדדי, וגופות חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, שמוחזקות ברצועת עזה, הן נושא הומניטרי מובהק. על כן, מדינת ישראל לא תפעל בחיפזון ולא תאשר באופן סופי את ה-100 מגה-וואט תוספת חשמל בטרם הסוגיה ההומניטרית הישראלית של השבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול וכן החזרת האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה - תידון ותעמוד על סדר היום".


כזכור, בחודש יוני האחרון, הרשות ביקשה לצמצם את האספקה ולהפחית את התשלום החודשי מכ-40 מיליון שקלים לכ-25 מיליון שקלים. כעת, עם נכונות של היו"ר אבו מאזן לחדש את התשלום, הורה, כאמור, השר החזרת המצב לקדמותו.

החלטת הקבינט התקבלה אז, כאמור, לבקשת הרשות הפלסטינית, על פי המלצת מערכת הביטחון וצה"ל ולאחר לבטים קשים, למרות שברור היה, הן למערכת הביטחון והן לשרים, כי בכך הם מגבירים עוד יותר את המצוקה הכלכלית של תושבי עזה, והדבר עלול להביא להסלמה.

דבריה של גולדין באים בהמשך לתגובת המשפחה להחלטה של שטייניץ. "ממשלת ישראל בראשות נתניהו ושרי הקבינט בחרו היום להיכנע שוב לחמאס, ולא התנו את השבת אספקת החשמל הסדירה לעזה בהשבת החיילים אורון שאול והדר גולדין, טענה המשפחה. זו איוולת שמדינת ישראל מפקירה פעם אחר פעם את החיילים ששלחה לקרב. עמדתנו ברורה, יש להתנות ולהעמיד תנאים לכל מהלך הומניטרי שישראל והקהילה הבינלאומית מקדמים מול רצועת עזה בפתרון מיידי של השבתם של אורון והדר הביתה. ממשלת ישראל חייבת לדרוש - הומניטרי תמורת הומניטרי!".