במהלך פעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל, נעצר במהלך ינואר 2018, חסן חאלד טאהר שיך יוסף, יליד 1991, תושב טייבה, בחשד לתמיכה בארגון המדינה האיסלאמית דאעש, וכוונה לביצוע פיגוע בהשראת הארגון, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. ממצאי החקירה הצביעו על כך שבין השנים 2014-2015 החל יוסף בתהליך התחזקות בדת והתקרבות לארגון המדינה האיסלאמית, במסגרתה צרך תכנים הקשורים לארגון ברשת האינטרנט ובחן אפשרויות להצטרפות לארגון בסוריה. כמו כן, החקירה הצביעה על כך שיוסף צפה בחומרי הדרכה להכנת חומר נפץ ואף ניסה להניע אחר לרכוש עמו נשק מסוג M16.
במהלך קיץ 2017, במקביל לאירועי המחאה בהר הבית על רקע הצבת המגנומטרים, ניסה יוסף לשכנע אחרים להצטרף אליו לצורך ביצוע פיגועים במתווים, בהם פיגוע ירי בירושלים, פיצוץ מכונית תופת מול תחנת המשטרה קדמה בטייבה ופיגוע דקירה. כלל הגורמים אליהם פנה לצורך פעילות משותפת עמו, סירבו להצעותיו והתנערו ממנו. בכך, שובשו כוונותיו, שכן הוא חשש להוציא לפועל פיגוע באופן עצמאי.
חקירתו של יוסף לוותה על ידי פרקליטות מחוז המרכז שהגישה היום כנגדו כתב אישום. מהחקירה עלה כי להתנערות הסביבה הקרובה, היה משקל חשוב בשיבוש תכניותיו לפיצוע פיגועי טרור. משירות הביטחון הכללי נמסר כי הוא רואה בישראלים תומכי ארגון המדינה האיסלאמית כאיום בטחוני חמור. לפיכך, יימשך מעקב הדוק אחר החשודים, ויינקטו אמצעי האכיפה הנדרשים, במטרה למנוע את הפצת משנתו של דאעש בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון.