עיתון "פוקוס" הגרמני דיווח היום (שלישי) כי סוכנויות הביטחון במדינה עצרו 10 חברי כוח אל קודס של משמרות המהפכה בארבע ערים שונות בגרמניה, וזאת בחשד שריגלו אחרי מטרות ישראליות ויהודיות. על פי הדיווח, כוחות הביטחון פשטו על בתי החשודים בבברלין, בוואריה, באדן-וירטמברג ונורדריין-וסטפאליה.



כרגע לא ברור מה הייתה מטרתה של רשת הריגול ובאיזה שלב ביצוע היא הייתה ומשרד המשפטים הגרמני סרב להתייחס לנושא. כידוע, כוח אל קודס של משמרות המהפכה הוא הזרוע המבצעת של סוכנויות הריגול באיראן, שעומד מאחורי הפעלת ארגוני טרור ברחבי העולם, בהם חיזבאללה וחמאס. הכוח גם אחראי לפיגועים נגד מטרות ישראליות ויהודיות ברחבי העולם. 



מפקד כוח אל קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. צילום: AFP
מפקד כוח אל קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. צילום: AFP



כוח אל קודס - הזרוע הארוכה והמדממת של איראן



בין השאר אחראי הארגון, על פי החשד, לפיצוץ מכונית תופת בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה, פיגוע בו נרצחו 85 בני אדם ונפצעו מאות נוספים, ופיגוע נוסף באותה המתכונת בשגרירות ישראל במדינה הדרום אמריקאית, בו נהרגו 29 בני אדם. שני הפיגועים התרחשו בשנת 1994 ועל פי החשד בוצעו כנקמה על חיסולו של מזכ"ל ארגון חיזבאללה, עבאס מוסאווי. 



בנוסף לכך, פעילי הארגון נצפו בזירות לוחמה רבות בהן איראן מעורבת, כגון סוריה, עיראק, לבנון, יהודה ושומרון, ועל פי החשד גם תימן - שם הם מאמנים כוחות הנאמנים לטהרן, ופועלים לקידום האינטרסים האזוריים של איראן. בשנת 1992, רצחו פעילי הארגון בגרמניה ארבעה גולים איראנים בשל פעילותם הפוליטית, דבר שהביא למשבר ביחסי גרמניה - איראן.