קריאה לנקמה: המשטרה הצבאית עצרה היום (שלישי) חייל בחשד שחילק פלאיירים בהם קרא להקים "יחידת נקמה" בפלסטינים, וזאת בעקבות רצח הרב רזיאל שבח ז"ל. בפלאייר שחילק החייל בבקו"ם נכתב: "בתגובה לרצח הנוראי שאירע בחוות גלעד, ובנקמה לשפל דמו של הקדוש הרב רזיאל שבח הי"ד, מתארגנת הקמתה מחדש של יחידת פעולות תגמול, להחזרת הכבוד הלאומי: בעז ובעצמה נלחם ונכסח, 'נכסח ננצח'". בנוסף לכך, קרא החייל בעלון שחילק הוא קרא לאנשים לפנות אליו כדי להצטרף ל"יחידה", תוך שהוא מפרסם את הטלפון שלו וכתב: "אם אתה חש הזדהות עם מטרות היחידה - הצטרף אלינו, היה אחינו לנשק".



אחת החיילות שנתקלה במחלק פלאייר סיפרה ל"חדשות" על המקרה: "הסתובבתי עם עוד שני חברים שלי בתל השומר, ואז הגיע מישהו, אני מניחה שהוא חייל כי הוא לבש מדים, רואים שהוא דתי, הוא בא והביא לאחד הבנים שהיה איתי, לא דיבר איתנו הבנות, רק איתו, הביא לו את הפלייר הזה", היא תיארה והוסיפה: "הוא אמר 'הנה בוא תראה, כדאי לך להצטרף ליחידה שנלחמת תכלס, ולא עם כל 'המסביב' כמו שהרוב עושים, כדאי לך להצטרף'. נורא התעצבנו מזה, שרואים שאין מצב שזה צה"לי. מצד אחד הם כותבים: 'אין לדבר על זה עם גורמים חוץ צה"ליים', מצד שני הם שמים מאחורה את הסמל של צה"ל. הם מפיצים את הדבר הזה כאילו זה משהו שצה"ל לוקח עליו איזושהי אחריות".



פלאייר הנקמה
פלאייר הנקמה



דובר צה"ל: "כל מעשה מסוג זה יטופל בחומרה"



מדובר צה"ל נמסר: "אמש אותרו עלונים המעודדים הסתה לפשיעה לאומנית כנקמה בעקבות מותו של הרב רזיאל שבח ז״ל. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת האירוע אשר במהלכה נעצר חייל החשוד בהכנת המנשרים והפצתם במחנה צבאי. צה״ל רואה בחומרה ומגנה כל מקרה אלימות והסתה ומדגיש כי כל מעשה מסוג זה יטופל בחומרה. המשטרה הצבאית תמשיך לאכוף כל גילוי אלימות או פגיעה בחוק, בסדר ובמשמעת".



שר החינוך נפתלי בנט הגיב גם הוא למקרה, גינה אותו ואמר כי אין מקום לפעול באופן עצמאי ולבצע פעולות נקמה. ״מדינת ישראל אינה אוסף של מיליציות, אלא מדינה ריבונית שבה הסמכות היחידה להפעיל כוח מצויה בידי המדינה עצמה. אני רואה בחומרה כל ניסיון פרטיזני להפעיל כוח או לנקום. אני מבין את הכאב העמוק ואת הזעם, אולם מדינת ישראל, היא ורק היא, תילחם במחבלים ותכריע אותם״.