בית המשפט הצבאי במחנה עופר האריך היום (רביעי) עד תום ההליכים את מעצרה של הנערה בת ה-17, עהד תמימי, החשודה במספר אירועי אלימות, הפרות סדר והסתה כלפי חיילי צה"ל, וביניהם המקרה בו צולמה כשהיא סוטרת ובועטת בחייל בפתח ביתה בכפר נבי צלאח ביהודה ושומרון. מאוחר יותר הוארך גם מעצרה של אמה, נריאמן תמימי, שהואשמה אף היא בתקיפת חייל וקצין. יש לציין כי בעבר הוארך מעצרה של הבת לאחר שלא שיתפה פעולה עם חקירת המשטרה.



כזכור, תמימי תועדה כשהיא תוקפת חייל בפתח ביתה בכפר נבי סאלח במהלך הפגנות אלימות שנערכו בכפר. בתיעוד, שצילמה אמה של הצעירה, נראות היא ואחותה מתקהלות סביב שני חיילים, והצעירה בת ה-17 אף סוטרת לאחד החיילים ובועטת בו. לאחר פרסום הסרטון מספר ימים אחרי התקרית, נעצרה תמימי ובהמשך גם קרובות משפחתה.



הסרטון בו נראית תמימי תוקפת חיילים
הסרטון בו נראית תמימי תוקפת חיילים



"כשגם התובע וגם השופט חיילים, ההחלטה ידועה מראש"

גבי לסקי, עורכת הדין של תמימי, הגיבה להארכת מעצרה. "החלטה זו ממחישה שוב כי בית המשפט מצדיק קיום של שתי מערכות חוק שונות שחלות על עבירות שבוצעו באותו מקום, בשטחים, בהתאם להשתייכות הלאומית של מבצע העבירה: פלסטינים החיים תחת כיבוש, ומתנחלים הנהנים מכל הזכויות הנובעות ממעמדם כאזרחים ישראלים", אמרה לסקי.
"בהקשר הזה יש לציין כי על אף שבית המשפט מייחס לעהד, נערה בת 16, עילת מעצר של מסוכנות בלבד, הרי בית המשפט לא מוכן לשקול כל חלופת מעצר אפשרית. זאת למרות שבמקרים אחרים, בהם מתנחלים בגירים פגעו בכוחות הביטחון ונעצרו הם שוחררו ולא הושארו במעצר עד תום ההליכים", הוסיפה.

תמימי הפכה לגיבורה ברחוב הפלסטיני מאז שהסרטון שבו הופיעה הפך לוויראלי. תמונות ואיורים שלה הופצו ברשתות החברתיות ונפתח קמפיין ברשת הקורא לשחרורה מהמעצר הישראלי. אביה של תמימי הצדיק את פעולתה בראיון בתחילת השבוע. "אני סבור כי כל עוד הכיבוש קיים הסצנה הזאת תחזור שוב ושוב בחברה הפלסטינית", אמר באסם תמימי, אביה של הנערה, "לא נשתוק לנוכח הכיבוש הזה".



יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה אמר בתגובה להחלטת בית הדין הצבאי כי "אין גבול לאכזריות ולאטימות של הכיבוש, שבוחר לכלוא לחודשים ארוכים נערה שחייה כל חייה תחת שלטון צבאי, רק כי העזה לקום ולהתנגד בידיים חשופות. ההתנהלות ההיסטרית בתיק של משפחת תמימי רק מוכיחה את הכוח שיש למאבק העממי ושהוא הדרך הנכונה והצודקת שתוביל בסופו של דבר לסיום הכיבוש". אביה, באסם תמימי, הוסיף: "כשגם התובע וגם השופט הם חיילים והאינטרס המשותף שלהם הוא המשך הכיבוש, ההחלטה הייתה ידועה מראש".