משרד הבריאות ברשות הפלסטינית הכחיש לקראת הצהריים (חמישי) דיווחים קודמים שההרוג בפעילות הלילית בג'נין הוא אחמד נאסר ג'ראר, בן ה-22, בנו של נאסר ג'ראר שהיה פעיל חמאס ונהרג ב-2002 כאשר תכנן להוציא פיגוע גדול. בהודעה רשמית נמסר, כי ההרוג שנורה על ידי כוחות הביטחון של ישראל ביום רביעי בלילה, הוא אדם המחזיק בשם דומה - אחמד איסמעיל מוחמד ג'ראר, בן 31.



מקור פלסטיני אמר עוד לסוכנות הידיעות "מען" כי "גופתו של אחד ההרוגים נותרה מתחת להריסות הבית שנהרס". על פי דיווחים פלסטינים, צה"ל הסיג את כוחותיו לאחר שחיסל את הצעיר והרס שלושה בתים, בהם ביתו של אחמד נסר ג'ראר, עלי חאלד ג'ראר ואיסמעיל נאסר ג'ראר. "שישה פלסטינים נפגעו בעימותים עם צה"ל, אחד מהם במצב קשה והוא הוכנס לחדר הניתוחים בבית חולים ג'נין. בנוסף, נפצעו עוד שלושה מירי חי", מסר המקור לסוכנות "מען" והוסיף כי "צה"ל הכריז על אזור ג'נין שטח צבאי סגור עד שסיים את המבצע הצבאי הגדול, בו השתתפו 120 כלי רכב צבאיים וכוחות מיוחדים.




הפרות סדר הבוקר בג'נין. צילום: רויטרס
הפרות סדר הבוקר בג'נין. צילום: רויטרס



לדברי אשתו של נאסר ג'ראר, שנהרג ב-2002 ובתחילה נחשד כי בנו הוא ההרוג במבצע: "בשעה 23:15 כוחות הכיבוש פרצו לביתנו ודרשו לפנות אותו על מנת להרוס אותו. עם יציאתי ראיתי גופה של צעיר, אך לא הייתי בטוחה שזה בני". לדבריה, "שאלו אותי היכן בני ועניתי להם שאני לא יודעת. לאחר מכן התחילו להפגיז את הבית, ואז דחפורים הרסו אותו עד היסוד".

 
דובר חמאס בעזה, סאמי אבו זוהרי, הגיב מוקדם יותר לפעילות ואמר: "התיאום הביטחוני הנפשע לא ימנע מההתנגדות להמשיך להיאבק בהחלטת טראמפ ולהגן על ירושלים".

לאחר מצוד ממושך ועבודה מודיעינית, איתרו הלילה כוחות הביטחון את המחבלים שביצעו את רצח הרב רזיאל שבח ז"ל בפיגוע הירי בחוות גלעד בשבוע שעבר. במהלך פעילות מיוחדת בג'נין של צה"ל, המשטרה והשב"כ, התפתח קרב יריות אל מול המחבלים שביצעו את הפיגוע והיה חשש כי הם ינסו לבצע עוד אחד. במהלך חילופי האש נהרג לפחות מחבל אחד וסייענים נוספים נעצרו בפעילות. שני לוחמים נפצעו בפעילות, אחד מהם במצב קשה. לאחר ייצוב מצבו הוא יצא מכלל סכנה.