מיהו אחמד איסמעיל ג'ראר, שחוסל היום (חמישי) לאחר שפתח באש על לוחמי מג"ב שנכנסו למחנה הפליטים ג'נין במטרה לאתר את רוצחי הרב רזיאל שבח, שנורה למוות בפיגוע סמוך לחוות גלעד שבשומרון לפני כשבוע? על פי דיווחים פלסטינים, ג'ראר, בן 31, היה מעורב בירי לעבר מטרות ישראליות ואף נעצר על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ונכלא למשך שלושה חודשים בכלא יריחו של הרשות הפלסטינית. עם זאת, בדיווחים אחרים נאמר כי המחבל שימש כקצין במנגנונים.



עוד נאמר, כי ג'ראר היה סטודנט לחינוך באוניברסיטת אל-קודס הפתוחה, ועסק בחקלאות ובחפירת בארות, כמו גם נהג במוניות שירות ובמסחר, כדי לסייע לבני משפחתו, ובה שישה אחים ואחיות. כזכור, בשעות הלילה פעלו כוחות צה"ל וימ"מ בעיר ג'נין במטרה לעצור את החוליה שאחראית לרצח הרב שבח בפיגוע ירי שנערך מערבית לשכם. 



השר גלעד ארדן מבקר את פצועי הפעולה בג'נין. צילום: דוברות מג"ב
השר גלעד ארדן מבקר את פצועי הפעולה בג'נין. צילום: דוברות מג"ב



במהלך הפעילות פתח ג'ראר בירי לעבר הכוחות, ונהרג בחילופי האש. בנוסף אליו, במהלך הפעילות נעצרו שני חברי החולייה. על פי הפלסטינים, גורלו של בן דודו של ג'ראר, אחמד נאסר ג'ראר - שעל פי החשד פיקד על חוליית הירי, לא ידוע. עוד עולה כי חוליית החמאס שרצחה את הרב רזיאל שבח ליד חוות גלעד בשבוע שעבר נמלטה צפונה לכיוון מחנה הפליטים ג'ניין. שם יש תשתית ענפה של חמאס שסייעה להם להסתתר. אחד מחברי החולייה, ככל הנראה הסייען, הוא האיש שנהרג בקרב היריות הלילה. אחמד נאסר ג'ראר. עוד מחבל מחברי החוליה הוא אחמד אסמאעיל ג'ראר אף הוא פעיל טרור מג'נין.



תנועת חמאס הספידה את אחמד ג'ראר בכרוז שבו נכתב כי הוא "שהיד בן שהיד" והודגש כי "דרך ההתנגדות והפיגועים תימשך". עבד א-לטיף אלקנוע, דובר חמאס בעזה אמר: "הדם הזה שנשפך מדי יום לא יהיה לשווא. הוא יבעיר את השטח בלהבת אש מתחת רגליהם של הציונים הפולשים". פעילי חמאס בג'נין מאשימים היום את מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, בשיתוף פעולה עם ישראל ובמתן המידע שהוביל לחשיפת המחבלים. גם בתנועת פתח הפיצו היום כרוז המשבח את המחבלים. בהתחשב באווירה באזור, ההערכה היא כי נסיונות הפיגוע מצד חמאס וארגונים אחרים יימשכו ואף יסלימו.