ברובים שלופים, באחת הערים הפלסטיניות העוינות ביותר: המשטרה שחררה היום (שישי) את תיעוד פעילות כוחות הימ"מ בעיר ג'נין מליל חמישי, בעת שניסו ללכוד את רוצחי הרב רזיאל שבח ז"ל, שנרצח בפיגוע סמוך לחוות גלעד בשבוע שעבר. בסרטונים אפשר לראות את הלוחמים נעים בסימטאות העיר ברובים שלופים, ומבצעים סריקות אחר המבוקשים.



כזכור, במהלך המבצע, שבו נהרג המחבל איסמעיל ג'ראר ונלכדו שני מחבלים נוספים, נפצעו שני לוחמי ימ"מ, אחד נפצע קשה מקליע שפגע בפלג גופו העליון והשני נפצע קל כשנורה ברגלו. עם זאת, מנהיג החוליה שאחראית לרצח הרב שבח לא נתפס וכרגע ההערכה היא שהוא עדיין בחופשי. גם הלילה, על פי מקורות פלסטינים, כוחות צה"ל פעלו באזור העיר הפלסטינית בניסיון ללכוד את ראש החוליה.



הרב רזיאל שבח. צילום: ישיבת רועה ישראל
הרב רזיאל שבח. צילום: ישיבת רועה ישראל

פעילות הימ"מ במצלמה טרמית

סריקות לאחר הריסת המבנה בג'נין

סריקות מבנה חשוך


גם אם יתברר שראש החוליה שביצעה את הפיגוע בתשעה בינואר ליד חוות גלעד עדיין חופשי, במערכת הביטחון לא רואים בפעולה כישלון מבצעי. גורם ביטחוני סיפר ל"מעריב" כי עצם העובדה שהפעולה הסתיימה במעצר של שני מחבלים והריגת מחבל נוסף, ככל הנראה סייען לחוליה, למרות המורכבות והאירועים שהתפתחו בשטח, מצביעה על הרמה המקצועית הגבוהה של כוחות הימ"מ. אם אכן המחבל הצליח לחמוק מהזירה, צפויות פעולות ומבצעים נוספים בניסיון לאתרו.



מזמן לא היה בשטחים אירוע בסדר גודל כזה, שבו מופגנת מקצועיות רבה של חוליית המחבלים. לפי הגורם הביטחוני, "כבר לאחר ביצוע הפיגוע הסתמן שמדובר בחוליית מחבלים שבאופן יחסי רמת המקצועיות שלה גבוהה מהרגיל בכמה היבטים: תכנון הפיגוע ואיסוף המודיעין, ביצוע הפיגוע עצמו ורמת אמצעי הלחימה התקני שהיה להם, המילוט מהזירה ללא עקבות, בחירת יעד מסתור רחוק מאזור הפיגוע ומעטפת שלמה שסייעה להם. למרות כל זאת צריך לזכור שהשב"כ ואמ"ן בתוך שבוע הצליחו לשים את היד ולאתר את חוליית המחבלים, נתון שמראה על רמת כיסוי מודיעיני גבוה בשטח".