מקור ביטחוני ישראלי אמר היום (שבת) לאתר "אילאף" הסעודי כי "בלי הסיוע של מנגנוני הביטחון הפלסטינים, לא היינו מגיעים לחוליית חמאס שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל". "מנגנוני הביטחון הפלסטינים הודיעו לישראל על רכב שהוצת לאחר המבצע, וכן העבירו חומרים ממצלמות האבטחה בעיירה קבטיה שליד ג'נין ועד אזור שכם, שם התרחש הפיגוע ליד חוות גלעד".



יש לציין שאחרי הפעילות הלילית בג'נין האשים ארגון חמאס את מנגנוני הביטחון הפלסטינים בשיתוף פעולה עם ישראל. גורמים בחמאס אמרו כי מנגנוני הביטחון לא פעלו בכלל כאשר כוחות ישראלים נכנסו בלילה שבין רביעי לחמישי למחנה הפליטים ג'נין, למרות שהמטה שלהם נמצא במרחק קצר מהבתים שהכוחות הישראלים עשו מצור עליהם.



כזכור, ביום רביעי בלילה פעלו לוחמי יחידת הימ"מ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול, בעיר ג'נין במשך כ-15 שעות. בפעילות חוסל אחד החברים בחוליה שרצחה את הרב שבח בשבוע שעבר בפיגוע ירי סמוך לחוות גלעד, חמישה נוספים נעצרו. במהלך חילופי האש נפצעו שני לוחמים, אחד מהם במצב קשה והשני קל.




הבית ההרוס בג'נין, לאחר הפשיטה. צילום: רויטרס
הבית ההרוס בג'נין, לאחר הפשיטה. צילום: רויטרס



בתחילה דווח כי המחבל ההרוג הוא קסמי אחמד ג'ראר, בנו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נאסר ג'ראר, אולם לאחר מכן התברר כי מדובר באדם אחד בעל שם דומה והוא ככל הנראה גם היה סייען בחוליה. אם כי, ההערכה כעת היא שהמבוקש העיקרי לא נעצר במבצע הלילי ויתכן אף שלא שהה בג'נין באותה עת.