ד"ר חגי בן ארצי, אחיה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, חזר הבוקר (ראשון) בגל"צ על קריאתו לבני הציונות הדתית לא להתנדב לקורס קצינים בצה"ל עד החלפת הרמטכ"ל גדי איזנקוט, זאת על רקע הדחתו של צוער בבה"ד 1 בעקבות סירובו לבצע משימה יחד עם צוערת. מלבד זאת, הוא טען כי "בנות לא צריכות לשרת בכלל בצבא", וקרא לרה"מ בנימין נתניהו, עמו אין לו קשר, להתערב ב"משבר בין הציונות הדתית לצה"ל". 



"אני רציני בדבריי", הבהיר בן ארצי, "הוכחתי את זה לפני 45 שנה במלחמת יום כיפור. הייתי בוגר ישיבת הסדר והתנדבתי לקורס קצינים. שירתי כ-30 שנה במילואים וחינכתי את תלמידיי ללכת לקורס קצינים ולא להסתפק במסלול המקוצר של ישיבות ההסדר, ולכן כשאני אומר דבר כזה אני אומר אותו בצער וכאב גדול, אך אני מאמין בו".



הוא הסביר כי "הדרישה החד משמעית שלנו היא שחיילים דתיים יתאמנו אך ורק במסגרות נפרדות. זה בניגוד לכל הערכים שלנו. יש אינטראקציה מאוד משמעותית בין חיילים לחיילות ואנחנו מתנגדים לזה. איזנקוט הוציא את פקודת השירות המשותף ויש שיחות, אך זה לא עוזר".



איזנקוט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
איזנקוט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לדבריו, "עד שיהיו מסגרות נפרדות לגמרי לצוערים, אנחנו נחנך ככה. לי יש את הזכות המוסרית לקרוא לתלמידיי, בתור מי שחינך מאות קצינים בצה"ל בהם עמנואל מורנו ז"ל, להגיד שאני לא יכול להמשיך לשלוח את תלמידי לבה"ד 1 אם המצב הזה לא יתוקן, ומי שאחראי למצבו הזה זה איזנקוט, שנפגש ומדבר, אבל בשטח אין תוצאות".



"ויותר מזה", המשיך בן ארצי, "איזנקוט אוסר על הרב הצבאי הראשי לפתוח את הפה. תנסו להשיג ראיון עם אייל כרים. אני רוצה לשמוע את הרב כרים בקולו, שיגיד לנו - למחנכים, לרבנים ולמורים - שהוא בדק את המצב בבה"ד 1 והכל תוקן וסודר. כל עוד זה לא קרה לא נוכל לשלוח את הילדים שלנו לקורס קצינים".



כשנשאל האם העביר את טענותיו בנושא לרה"מ, אמר: "אין לי דיבור איתם בשנים האחרונות, לצערי. אלה החיים. אבל רה"מ בעצמו נפגש לפני שבועות אחדים עם מנהיגי הציונות הדתית בגלל המצוקה שאני מדבר עליה והוא הבטיח להם שידאג שהציונות הדתית תמשיך לשרת, ולכן אני קורא לו דרך הרדיו להתערב במשבר הגדול בין הציונות הדתית לצבא".



מלבד זאת, הוא הצהיר כי "לדעתי, בנות לא צריכות לשרת בכלל בצה"ל אלא בשירות לאומי, אבל אם החילונים רוצים את זה - תעשו את זה במסגרות נפרדות".