מחזירים אש: חיזבאללה תקף הבוקר (שני) בחריפות את דובר צה"ל רונן מנליס, על רקע המאמר שפרסם בכלי תקשורת בולטים בלבנון, בו הזהיר "הפיכת לבנון למפעל טילים איראני".  בכתבה שפורסמה באתר "הדיאלוג המתמשך", שפרסם את המאמר, טען חאג' מחמד רעד, חבר הפרלמנט מטעם ארגון הטרור וחבר במועצת השורא שלו, כי "מי שפרסם את המאמר הוא פחדן".



"המאמר הוא סוג של דברי הבל ודברי פרובוקציה שמתפרסם רק על ידי מי שהוא פחדן", קבע הבכיר, שאיים: "על ישראל לא לעשות מעשה טיפשות ולסבך את עצמה במלחמה שתהיה הרסנית בעבורה".



לטענתו, "חיזבאללה חזק יותר היום ויש לו יכולות שמסוגלות להרוס את הצבא הישראלי. ישראל היום הפכה למבודדת אזורית ובינלאומית, והספינים התקשורתיים שיוצאים ממנה נועדו לכסות על מצוקתה, כיוון שהיא רוצה להציג עצמה חזקה".



דו"צ. צילום: יהב טרודלר, דובר צה"ל
דו"צ. צילום: יהב טרודלר, דובר צה"ל



דבריו, כאמור, מתפרסמים על רקע פרסום מאמרו של דו"צ, שהופיע אתמול בשלושה אמצעי תקשורת בולטים בלבנון, בהם "קול ביירות", "אלמצדר" ו"אלחואר אלמתמאדן". בדבריו, הזהיר מנליס מ"ניסיון חיזבאללה להשתלט על המדינה", והצהיר כי "צה"ל ניצל את השנה האחרונה לשיפור משמעותי של המוכנות למלחמה בחזית הצפונית".



בנוסף, הוא התריע גם כי "עתידם של אזרחי לבנון הוא כלי משחק בידיו של הדיקטטור מטהרן ואשמים בכך גם אותם ראשי כפרים, עיירות ומוסדות שלטון שרואים ובוחרים לשתוק".



כתבה על מאמרו של דובר צה"ל בתקשורת הלבנונית. צילום מסך
כתבה על מאמרו של דובר צה"ל בתקשורת הלבנונית. צילום מסך



"החמור מכל", המשיך מנליס, "הוא דווקא הסמוי מהעין: לבנון הופכת במעשה ובמחדל של הרשויות הלבנוניות ושל העלמת עין מצד חברות רבות בקהילה הבין-לאומית למפעל טילים אחד גדול. זו כבר לא העברה של נשק, כסף או ייעוץ. דה-פקטו איראן פתחה סניף חדש, "סניף לבנון" – איראן זה כאן".



בחיזבאללה ובכלי התקשורת בלבנון כבר אתמול לא נותרו אדישים לטענותיו של דובר צה"ל. במסגרת זו, אמצעי המדיה המרכזיים תקפו את האתרים שפרסמו את המאמר וטענו כי מדובר בפעולה לא חוקית, והארגון אף קרא לרשויות החוק במדינה לפעול נגדם. ערוץ הטלוויזיה הלבנוני הנצפה ביותר, "LBC", פרסם כתבה במהדורת החדשות המרכזית בנושא.



בדברי ההקדמה לכתבה אמר מגיש החדשות כי "הצבא הישראלי פתח במסע הסתה לא שגרתי נגד חיזבאללה ואיראן תחת הכותרת 'לבנון - סניף איראן זה כאן', תוך שהוא טוען כי מוקמים מפעלים לייצור טילים מדויקים בלבנון ואזור דרום לבנון הופך למחסן נשק איראני. בנוסף לכך, כתבה צוטטו חלקים נרחבים מהמאמר.