המאמר של דובר צה"ל אמש בתקשורת הלבנונית, בו הזהיר מפני התעצמות איראנית בלבנון, הייתה מהלך תודעתי דרמטי שכוון היישר לאוזניו של האזרח הפשוט בארץ הארזים. העיתוי למהלך עורר לא מעט סימני שאלה בקרב הציבור בישראל. פרשן מעריב אלון בן דוד התייחס לכך היום (שני) ב-103FM: "תהליך ההתעצמות של לבנון מתמשך. חיזבאללה מצא דרך לעקוף את הסיכולים שישראל מבצעת, על פי פרסומים זרים, בסוריה ומנסה להעתיק את ייצור הטילים המדוייקים לתוך אדמת לבנון". 

בן דוד הסביר כי "אנחנו פועלים תחת משוואה שחיזאללה הכתיב לנו לפני ארבע שנים. ישראל למדה שאת סיכול העברת הנשק עושים רק בסוריה ולא תוקפים בלבנון. המאמר של דובר צה"ל התפרסם על רקע הדברים הללו ומזהיר את הלבנונים מפני הקמת מפעל לייצור טילים מדוייקים באדמתם. יש במאמר הזה גם אזהרה וגם איתות שלישראל לא פשוט בסיטואציה הזו. בכללי המשחק שנקבעו, סוריה היא שטח לגיטימי לתקיפות אך לבנון לא. הובהר לישראל היטב שתקיפה בלבנון תוביל לפיגוע בצפון ישראל עלול לגרור אותנו למלחמה". 


"סוריה עסוקה בעניינה, אסד עסוק בלשלוט ואני לא חושב שהוא מחפש צרות עם ישראל", הדגיש בן דוד. "אני לא מזלזל באסד אך הוא יוכל לשלוח כמה קטיושות לכיוון הצפון במקסימום ולא יצליח לירות טילים עד תל אביב. אסד יודע היטב שהטיל הראשון שיגיע לנתב"ג יסיים את שלטונו. ישראל מסוגלת לפרק את המשטר שלו באופן מרחיק לכת, ולפגוע גם בו פיזית וגם במשטרו. ישראל למדה ומכירה היטב את הצבא סורי ומתקניו ולכן יש לנו הרתעה כלפיו. לכן ישראל נזהרת בצעדיה וחוששת מחיזבאללה ולכן פועלת ראשית כל באמצעות והמאמר הזה".
עוד הוסיף בן דוד: "אני מעריך שאם ישראל תצליח לסכל את מפעל הטילים הזה באופן סמוי היא תעשה זאת, זה לא כל כך פשוט אך זה בהחלט אפשרי. ארצות הברית לא בסוריה, פוטין ישמע היום במפגש עם נתניהו שוב שאיראן היא כתם במדינה שהוא מנסה להקים בסוריה ועושה רושם שפוטין מבין את זה. לכן האיראנים לא על הגדרות של ישראל ולא מגיעים לגולן. לבנון כבר לא מעניינת את פוטין ולכן ישראל יכולה לפעול בה כרצונה. בסופו של דבר ישראל תצטרך להתמודד לבדה עם הדבר הזה".
"אסיים בנימה אופטימית" אמר הפרשן הצבאי לסיום. "אם תסתכלי מסביב תבחיני שכל המדינות במזרח התיכון נמצאות במלחמה כלשהי בעוד שישראל עומדת כאי של יציבות. אנו נמצאים בסך הכל במקום מצויין מבחינה אסטרטגית ויש לה הרתעה על רוב אויביה. האירוע מול חיזבאללה בפתחנו אך אני לא בטוח שהוא יוביל אותנו לעימות".

עריכה תוכן 103FM: איתמר זיגלמן