ישראל החליטה להקים גדר במשולש הגבולות עם סוריה וירדן, זאת על מנת להתמודד עם האיום המגיע מצד דאעש, הנמצא בשיא כוחו באזור זה. הקמת הגדר נעשית בשיתוף פעולה הדוק עם הירדנים ובין גורמי הביטחון של שתי המדינות, כך פורסם הערב (שני) במהדורת החדשות של 'כאן'. ממערכת הביטחון נמסר בתגובה לפרסום כי "בניית הגדר היא צורך ביטחוני משותף לישראל ולירדן. בנייתה נעשתה בתיאום".



השר ליברמן סייר ביום חמישי האחרון לאורך הגדר הביטחונית הנבנית בגבול עם ירדן, יחד עם ראש אג"ת, אלוף אמיר אבולעפיה, ועם ראש הפרויקט במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר- ראש מנהלת גבולות ותפר. הגדר באורך של למעלה מ-30 ק"מ נמצאת בשלבי סיום והיא כוללת מכשול הנדסי יוצא דופן וייחודי בעולם להגנה על מטוסי נוסעים מפני תרחישים שונים וירי טילי נ"ט. גובהו של המכשול כ-30 מטרים ואורכו כ-4.5 ק"מ, לאורך מסלול ההמראה והנחיתה.

עוד כולל המכשול גדר מחוזקת בגובה 6 מטרים, כבישי מערכת, מגדלי תצפית, חמ"לים ואמצעים מתקדמים נוספים. הפרויקט מבוצע תוך שילוב ואינטגרציה בין כלל מרכיבי המכשול ושותפים בו עשרות קבלנים של אגף ההנדסה והבינוי (אהו''ב), מנהלת הגבולות והתפר במשרד הביטחון ופיקוד הדרום בצה"ל.

כזכור, הקמת גדר הביטחון בגבול ישראל-ירדן החלה ב-2016 על פי החלטת הממשלה. עבודות ההקמה, בהיקף של כ-300 מיליון שקל, מומנו מתקציב ייעודי שהעבירה הממשלה למשרד הביטחון ושאינו נכלל בתקציב הביטחון.