הרב שמואל אליהו המשיך היום (רביעי) להשמיע את ביקורתו החריפה כנגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראשי צה"ל ושר הביטחון אביגדור ליברמן, בפאנל 'שעלים' בכנס העולמי למשפט עברי. במסגרת דבריו, כינה את דברי ליברמן בנושא "חוצפה" ואמר שהוא מתנהג "כאילו הצבא שייך לאבא שלו". בנוסף, הוא קרא לדברי דובר צה"ל "שקר ובוז לציונות הדתית", וציין כי "מתנהלת מלחמה בין הציונות הדתית ובין צה"ל".



"כרגע האידאל בצה"ל הוא שתי דמויות על מגדריות, שיוויון מלא בין המינים", קבע אליהו. לדבריו, "אין הבדל - זה היעד, אשה תלבש כלי גבר. לטשטש את הגבולות. והרכבת הזו דוהרת, אך אפשר לעצור אותה".



"הצבא שייך לאבא של ליברמן?", תהה גם הרב של צפת, שהוסיף: "מה זה החוצפה הזאת? אתה תסתום לנו את הפה? אנחנו נעמוד מול הרכבת הדוהרת".



איזנקוט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
איזנקוט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"בהתחלה", לטענתו, "הצבא עוד אמר שלא יוריד דבר מהיעילות הצבאית ואנו רואים שבסוף שמים ספסל ליד הקיר בבוחן מסלול. אלוהים ברא אותנו שונים. יש מסמך צבאי שגם אומר זאת".



"אמרו לי בחוגים חרדיים ש'אם ככה הצבא מתנהג אליכם ומבזה אתכם תגידו ביי, שלום. תחסמו צמתים וזהו'. אם צה"ל ייחלש ב-30 אחוז של הציונות הדתית - זה מחיר שאף אחד לא מוכן לקחת על ראשו, אך כמה ניתן להתעלם מהמציאות ולמתוח את החבל?".



מלבד זאת, הוא טען כי "הרמטכ"ל צריך להבין שחבל שנמתח ונמתח ונמתח בסוף ייקרע. ראיתם איך דובר צה"ל משקר ובז לדתיים. אומר דברים שלא היו ולא נבראו על גיוסי בנות דתיות לצה"ל - כך קלמן ליבסקינד פרסם. יש פה מלחמה, ובמלחמה הזאת אפשר לנצח וצריך לנצח אנחנו. לא פטורים מהצורך להלחם וצריך לדעת -התלמידים בידיים שלנו – לא שלהם. גם הבנות מהאולפנות שלנו. צריך לפעול בכל המישורים. רק בישראל וצפון קוריאה יש חובת גיוס נשים".



בתוך כך, מכתב שעליו חתמו למעלה מ-100 רבנים, ערים, מועצות אזוריות, מושבים וקהילות, העבירו מכתב לשר הביטחון, בו נכתב: "אנחנו עומדים כולנו כאיש אחד אחרי הרבנים שאמרו את דעתם. האחריות שלנו היא לא רק על בני ישיבות ההסדר, היא על כל החיילים ועל כל החיילות". בין החותמים גם רבניים צבאיים במילואים, כשבנוסף כ-80 מתוך החותמים הם רבנים מכהנים בתפקידים ממלכתיים.