מדיניות הירי על כל שיגור לעבר ישראל נמשכת. לאחר שבשעות הערב המאוחרות, סביב השעה 21:30, הופעלה אזעקת צבע 'צבע אדום', והפרה את שלוות השבת ביישובים אור הנר וארז הנמצאים במועצה האזורית שער הנגב. כעבור זמן קצר נמסר מצה"ל כי זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ. לאחר סריקות שנערכו מאז נפילת הרקטה, היא אותרה בשטח פתוח, ולא גרמה לנזק או נפגעים. ברחוב הפלסטיני, על פי הרשתות החברתיות, כבר החלו להתכונן לתקיפה של צה"ל בעקבות ירי הרקטה, וכך אכן קרה.



הדיווחים הצביעו על כך שעמדות חמאס מתפנות מחשש לתקיפה, כשלאחר 1:30, אישש דובר צה"ל את הדיווחים, והודיע כי "חיל האוויר, באמצעות מטוסי קרב תקפו מטרות טרור השייכות לארגון חמאס בדרום רצועת עזה. באתר, המשמש כמתחם צבאי, נתקפו שתי מטרות שונות". בהמשך הבהיר את מדיניות ישראל לגבי המתרחש בשטחים ואמר "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה".



מדובר בסוף שבוע לא שקט שעובר על יישובי הדרום, ובעקבות התקיפה הצה"לית, היתה לאחר חצות אזעקת שווא, ביישובי עוטף עזה - חולית, ניר יצחק וסופה. האזעקה, שהופעלה לאחר חצות, גרמה לבהלה גדולה, אך מספר דקות לאחר מכן, התושבים הונחו לחזור לשגרה.



הפלסטינים ירו לעבר הדרום כבר מאתמול, כאשר רקטה נורתה משטח הרצועה לעבר הארץ, אך לא זוהתה נפילה ולא נמסר על נזק או נפגעים כתוצאה מהאירוע. בזמן השיגור לא נשמעה אזעקת צבע אדום. בתגובה לכך אמש תקף בלילה כלי טיס של חיל האוויר עמדת תצפית של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה.