"אין פנינו למלחמה, אבל נעשה את כל הנדרש כדי להגן על עצמנו": כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, לאור הדיווחים על התחממות אפשרית בגבול הצפון והדרום, שעלולה להוביל לעימות בין ישראל לחמאס וחיזבאללה, או אף עימות עם שני הארגונים במקביל. בנוסף לכך התייחס נתניהו לאיראן ולדאעש, וטען כי ישראל בולמת את התפשטות האסלאם הרדיקלי בעולם.  



בנוסף לכך, התייחס נתניהו לפיגוע בחוות גלעד ולמאמצים ללכוד את המחבל אחמד ג'ראר. "לפני דקות אחדות שוחחתי עם יעל אלמנט של הרב רזיאל שבח אמרתי לה שכל העם וכל חברי המשפחה מחבקים אותה ואת הילדים בימי יגונם. המדיניות שלנו מתמחה בשני מישורים. אתמול פעלו שוב כוחותינו לנסות לתפוס את הסייענים והרוצחים ולא נשקוט עד שנתפוס אותם. מי שחשב שבאמצעות הרצח יישברו את רוחנו ההפך".



"מי שחשב שהרצח ישבור את רוחנו, טעה טעות מרה"



"אמרתי לה שהמדיניות שלנו מתבצעת בשני מישורים. אחד, מיצוי הדין. אתמול שוב פעלו כוחותינו בניסיון לתפוס את אחרוני המרצחים והסייענים לרצח של הרב שבח ז"ל. אנחנו לא נשקוט עד שנביאם לדין ואנחנו גם נביא את כולם לדין. הדבר השני שמנחה את המדיניות שלנו זה חיזוק ההתיישבות. מי שחשב שעל ידי הרצח המתועב של תושב חוות גלעד, אב לשישה, שהוא ישבור את רוחנו וירפה את ידינו – טעה טעות מרה. הממשלה תסדיר היום את המעמד של חוות גלעד, כדי לאפשר המשך של חיים סדירים במקום. מול המרצחים - מיצוי הדין. מול מקדשי המוות אנחנו מקדשים את החיים. זוהי תמצית המדיניות של הממשלה".



גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס לאופציה של עימות בצפון, והעביר מסר לארגון החיזבאללה, כי ניסיון התחמשות בטילים מדוייקים יוביל לתוצאות חמורות בלבנון. "חיזבאללה נכנס לשלב שני כדי להפוך את הרקמות לטיולים מדוייקים, כוח ההבזק של אלפי טילים עם רבע טון חומר נפץ מדויקים לא שונה מכוח ההבזק של נשק גרעיני וכמו שלא היינו נותנים לכוח גרעיני בלבנון אנחנו לא ניתן גם לטיולים מדויקים. מסר לנסראללה: דע גם תדע שאנחנו לא נאפשר התחמשות הזאת לקרות. התחמשות חיזבאללה תמית אסון על דרום לבנון".



ברצועה מתכוננים למלחמה. פעילי חמאס, צילום: אעבד ראים קביט, פלאש 90
ברצועה מתכוננים למלחמה. פעילי חמאס, צילום: אעבד ראים קביט, פלאש 90



"אל חיאת": "בחמאס מתכוננים למלחמה בימים הקרובים"



כזכור, רק היום עלה דיווח באתר החדשות "אל חיאת" שמסר כי מקורות פלסטינים שאותם הוא הגדיר כ"מהימנים"  ציטטו מנהיגים מפלגים שונים ברצועה, ובראשם מנהיג חמאס יחיא סינוואר, שצפו כי ישראל תנצל את התמרונים הצבאיים שלה באזור כדי לפתוח במלחמה. במקביל, גורם ביטחוני אמר הבוקר בגל"צ כי "עזה סומנה כמקום עם האיום הגבוה ביותר, הצבא נערך לעימות צבאי שיפרוץ בדרום". 



כמו כן מסר "אל חיאת" כי בארגון הטרור השולט ברצועה, כמו גם בארגונים נוספים, הכריזו על מעבר לרמת הכוננות הגבוהה ביותר ופינו את מרבית הצמרת הפיקודית שלהם. במקביל, חמאס אף הציב בימים האחרונים מחסומי משטרה וכוחות ביטחון רבים ברחבי הרצועה, מחשש להסלמה.