פעילות כוחות הביטחון הלילה ללכידת המחבל החשוד בביצוע הירי בציר הפיגוע סמוך לחוות גלעד, הסתיימה בחיסולו של אחמד נאצר ג'ראר. מדובר בראש החוליה אשר הסתתר מאז הפיגוע, אך במהלך החודש האחרון ניסו כוחות הביטחון להתחקות אחריו, עצרו עוד אחד מחבריו, חיסלו אחר, וגם עצרו את קרובי משפחתו במהלך התקופה האחרונה.



בקרב שירותי הביטחון הביעו סיפוק גדול על הפעילות, שהסתיימה ללא נפגעים לכוחותינו, למרות שהמבוקש היה חמוש ואף יצא כך לכיוונם של החיילים, שירו לעברו והרגו אותו. הכוחות עזבו לפנות בוקר את המקום, ולמרות הניסיונות, על פי הדיווחים, להפריע לפעילות מצד חלק מהתושבים, כוחות הביטחון הצליחו לסיים את הפעילות בצורה חלקה. במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 21 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.



סא"ל עברי אלבז, מפקד גדוד הסיור של חטיבת גבעתי, שלקחה חלק בפעילות אמר לאחר הפעילות: "אנו נמצאים כעת בכפר יאמון, ליד ההריסות של בית המחבל, האחרון מחוליית המחבלים שרצחו את הרב שבח ז"ל. סגירת המעגל הזאת נועדה להעביר מסר למי שרוצה לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה שידו הארוכה של צה"ל תגיע לכל מקום.



כזכור, הבוקר התברר כי המחבל מחוות גלעד, אחמד נאצר ג'ראר חוסל לפנות בוקר (שלישי) במבצע משותף של השב"כ, צה"ל והימ"מ בתום מצוד בעקבותיו שערך כמעט כחודש. בתיעוד שפרסמו הפלסטינים ברשתות החברתיות, נראה בית המסתור ההרוס, בו התחבא ג'ראר עד שכוחות הביטחון איתרו אותו והביאו ללכידתו.



ג'ראר היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד בחודש שעבר, בו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל. הוא השתתף באופן אישי בפיגוע. בשב"כ מסרו כי במהלך ניסיון מעצרו, יצא המבוקש חמוש ממבנה בו הסתתר בכפר יאמון ונורה ע"י הכוחות. על גופתו של המחבל נמצא רובה מסוג M16 ותיק עם מטענים. לא היו נפגעים מכוחות הביטחון. התשתית בראשה עמד ג'ראר מעורבת בניסיונות נוספים לבצע פיגועים ובתכנון פיגועים נוספים.


מעצר של אחד המבוקשים ע"י כוחות צה"ל. צילום: דובר צה"ל