בעקבות הפיגועים הקשים שהתרחשו לאחרונה באזור יהודה ושומרון, ולאחר הפיגוע בו נרצח אמש איתמר בן גל עלה היום (שלישי) לשידור ב-103FM ראש השב"כ לשעבר, ח"כ יעקב פרי, שהתייחס למצבה של הרשות הפלסטינית: "הרבה יותר קל לעשות פיגועים בודדים בהרים. המקרה האחרון הוא של ערבי ישראלי שרצה לכפר על העובדה שהוא שהה הרבה שנים ביפו ורצה להוכיח לצד הפלסטיני את לאומנותו. ישראל מוכרחה לשפר את היכולת שלה לאתר מפגעים פוטנציאלים ברשתות החברתיות, זו משימה לא קלה אך לא בלתי אפשרית".
"החולשה העיקרית היא העובדה שאין הנהגה פלסטינית שמסוגלת להפעיל מנגנוני ביטחון ביעילות", הדגיש פרי: "התיאום הביטחוני מחזיק מעמד עד כה, ניתן לתקשר עם הכוחות הפלסטינים אך כשמדובר בפעולות עצמאיות ללא גיבוי ישראלי מצבנו עגום ונובע מהחולשה הפלסטינית. ישנם סיכויים ריאליים שלאחר לכתו של אבו מאזן הדברים יתדרדרו. אני מקווה מאוד שההנהגה הפלסטינית לא תכלול גם את החמאס, לאחר לכתו של אבו מאזן אנו צפויים לתקופה מאוד רגישה".

גזרת עזה נפיצה יותר מהגזרה הצפונית?
"במידה מסוימת כן. בגזרה הצפונית ישנם גבולות בינלאומיים עם כוחות צבאיים גדולים שמאפשרים לנו ליזום ולהגיב לכל תרחיש באופן מרשים. רצועת עזה על סף משבר הומניטארי, היכולת הכלכלית של סוחרי עזה הגיעה לתחתית, אין חשמל, אין מים ועלולות לפרוץ גם מחלות. בסופו של דבר החמאס יפיל את האשמה על ישראל ולא על הנהגתו שלו.

"החמאס אינו מעוניין בעימות כי אינו סיים את הכנותיו לעימות הבא אך המצב הנוכחי משחק לידיו וייתן לו את האפשרות להפיל את אשמה על מדינת ישראל". לסיום ציין: "אני מקווה שחוסר היכולת של החמאס תשמור על מצב הקיפאון שקיים כיום ואני מקווה שנוכל לשמור על המצב הנוכחי ובמקביל להיטיב את המצב ההומניטארי בעזה עד העימות הבא".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן