ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו הבוקר (שלישי) בתצפית בהר אביטל שברמת הגולן, וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. הסיור התקיים במסגרת העמקת ידע לחברי הקבינט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסופו של הסיור: "מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתנו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו".

שרי הקבינט מקבלים תדריך ברמת הגולן. צילום: קובי גדעון, לע"מ


נתניהו הוסיף כי "הבטחתי לאלמנה של הרב רזיאל שבח ז"ל שאנחנו נבוא בחשבון עם רוצחו ואני רוצה לשבח את השב"כ, את הימ"מ ואת צה"ל שעשו בדיוק את זה. כך יהיה גם עם הרוצח המתועב של איתמר בן גל ז"ל. כולנו עם המשפחה, כולנו עם האלמנה".
שר המודיעין ישראל כ"ץ אמר לאחר הסיור בצפון כי "בתום הדיון אני משוכנע יותר מתמיד כי נסראללה יעשה טעות חמורה ביותר אם ימשיך  במדיניותו התוקפנית מול ישראל, כשליח של משטר האייתוללות באיראן. צה"ל ערוך היטב למשימות ובמקרה של עימות  החיזבאללה יוכה מכה ניצחת. ולבנון כולה תיהרס ותשוב שנים רבות לאחור".

בתוך כך, ארגון חיזבאללה פרסם אזהרה, בעקבות המתיחות הנוגעת לרישיון מספר תשע, שלבנון טוענת כי אזור זה שייך למים הטריטוריאליים שלה. בפרסום הלבנוני נכתב כי "מי שפוגע באתרי הנפט והגז במים הטריטוריאליים הלבנוניים, האתרים שלו ייפגעו".עוד נאמר בהודעה, שנמסרה בשמו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, כי ישראל יודעת כי "לבנון מסוגל לעשות זאת". בתמונה נוספת נראית אסדת הגז תמר כשהיא על הכוונת של ארגון החיזבאללה.
 
מוקדם יותר היום, בתום פגישה שהתקיימה בארמון בעבדה, סיכמו מנהיגי לבנון לדחות על הסף את מה שהם כינו "האיומים הישראלים בהקמת חומה בגבול הדרומי של ארצם". בפגישה השתתפו הנשיא מישל עוון, יו"ר הפרלמנט נביה ברי, וראש הממשלה סעד חרירי. בתום פגישתם הם יצאו בהודעה משותפת ובה נכתב כי "האיומים הישראליים נגד ריבונות לבנון, ועצמאותו וביטחון אדמותיו של העם הלבנוני הם פגיעה ברורה בהחלטה 1701, ואיום ישיר ליציבות באזור הגבול המשותף". 
 
בהודעה נאמר עוד כי השלושה דנו באיומים הישראליים ובעיקר ב"נחישות של ישראל לבנות חומה מבטון מול הגבול הדרומי ובנקודות לאורך הקו הכחול, בנוסף להצהרות של שר הביטחון הישראלי בעניין הבעלות על רישיון מספר תשע (רישיון הגז) באזור הכלכלי, וזאת בזמן שלבנון יצאה במכרז לרישיון חיפוש אחר נפט וגז באזור". 
 
שלושת המנהיגים סיכמו להמשיך בפעילות בזירה הבינלאומית כדי למנוע מישראל להמשיך לבנות את גדר הבטון בתוך גבול לבנון וכן על האפשרות לפגוע באוצר הנפט והגז במים הטריטוריאליים הלבנונים. המנהיגים סיכמו לכנס את המועצה העליונה לביטחון מחר לפני הצהריים, בראשות הנשיא, רה"מ והשרים הנגעים בדבר, בנוסף לראשי מנגנוני הביטחון, וזאת במטרה לקבל החלטות שימנעו את הפגיעה הישראלית בלי לדרדר את האזור לעימות.