פרשן חדשות עשר אלון בן דוד, הזהיר הערב (רביעי) כי הסבירות שנשיא סוריה בשאר אל אסד יגיב על התקיפות הישראליות בשטח סוריה הולכות וגוברות. "כמעט כל התקיפות האחרונות התרחשו לאחר פגישה בין נתניהו לפוטין", אמר בן דוד במהלך מהדורת החדשות של חדשות עשר, "לפי פרסומים זרים נתניהו מציג מודיעין לפוטין על דברים שמטרידים את ישראל. ככל שנתקדם ב-2018 הסיכון שנראה תגובה סורית לתקיפות החוזרות ונשנות של ישראל הולך וגדל. הביטחון העצמי של אסד גובר ובאיזשהו שלב הוא ירצה להראות שהוא הריבון בסוריה החדשה".



צבא סוריה טען שישראל תקפה בלילה שבין שלישי לרביעי בסוריה, כך על פי דיווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה. על פי ההודעה, מטוסי קרב ישראלים ירו טילים משטח מהמרחב אווירי של לבנון לעבר בסיס צבאי בסוריה. מוקדם יותר דיווח אמצעי התקשורת בסוריה כי כי מערכת ההגנה האווירית הסורית הגיבה למה שתואר כ"תוקפנות ישראלית חדשה" באזור כפרי סמוך לבירה דמשק. בדיווח, שהועבר ברשת הטלוויזיה "איחבריה", נמסר כי מטרת התקיפה של צה"ל הייתה מרכז מחקר מדעי ממערב לדמשק.



לעומת זאת, על פי דיווח אחר, התקיפה הייתה באזור בסיס איראני באזור ג'מאריא. מקור צבאי סורי אמר כי מספר טילים פגעו במטרתם, בעוד אחרים יורטו על ידי מערכת ההגנה מפני טילים בדמשק. 



כזכור, לפני חודשיים פורסם בתקשורת הזרה כי ישראל תקפה שמתקנים צבאיים באזור זה. על פי פרסומים ברשתות ערביות, המתקפה המשולבת שאירעה אז פגעה גם במקום בו ממוקמת דיוויזיה 18 של צבא סוריה.