המשך ההתחממות בגבול הצפוני: גורמים לא מזוהים פתחו היום (חמישי) באש לעבר כלי טיס לא מאויש שסייר באזור הגבול בסוריה. כתוצאה מהירי לא נגרם למל"ט נזק, אך סימני פגיעה התגלו בבית ביישוב הדרוזי מג'דל שמס, ובנוסף לכך נמצאו קליעים ביישוב. לא היו נפגעים במקרה.



כזכור, לפני מספר ימים טען צבא סוריה כי מטוסי קרב ישראלים ירו טילים משטח מהמרחב אווירי של לבנון לעבר בסיס צבאי בסוריה. בדיווח, שהועבר ברשת הטלוויזיה "איחבריה", נמסר כי מטרת התקיפה של צה"ל הייתה מרכז מחקר מדעי ממערב לדמשק. לעומת זאת, על פי דיווח אחר, התקיפה היתה באזור בסיס איראני באזור ג'מאריא. מקור צבאי סורי אמר כי מספר טילים פגעו במטרתם, בעוד אחרים יורטו על ידי מערכת ההגנה מפני טילים בדמשק.



דיווח על תקיפה ישראלית בדמשק, סוריה
דיווח על תקיפה ישראלית בדמשק, סוריה



"כבודה של סוריה מעל לכל"



התקיפה המיוחסת לישראל באה שבועיים בלבד אחרי דיווח שפורסם בתקשורת הלבנונית, בו נאמר כי נשיא סוריה, בשאר אל אסד, איים לתקוף את שדה התעופה בן גוריון בעזרת טילי סקאד אם ישראל תתקוף בשטחה שוב, כך לפי העיתון א-דאר הלבנוני שנחשב למקורב לממשל הסורי. על פי הדיווח, במהלך השיחה התרעם הנשיא הסורי על הפעולות המיוחסות לישראל שכוללות הפצצת בסיסים, מחסני תחמושת ושיירות נשק שסוריה ואמר כי מדובר בעניין של "כבוד לאומי".



"כבודה של סוריה מעל לכל", אמר אסד על פי הדיווח למי שנחשב לפטרונו, והוסיף: "אם ישראל יפציצו שוב את דמשק, נשגר שני טילי סקאד לעבר שדה התעופה הבינלאומי שלה". בתגובה לכך אמר פוטין כי הוא ישוחח על כך עם ישראל. כזכור, בתחילת חודש ינואר, לאחר תקיפה אווירית נוספת שיוחסה לישראל באזור דמשק, התקיים דיון בקבינט המדיני ביטחוני בנוגע למתיחות בצפון, שם הביעו חשש מפני התלקחות בגבול הצפון, תוך כדי הנחה כי תרחיש של מלחמה מלאה עדיין רחוק.



במקביל לכך נודע כי סוכל ניסיון פיגוע דקירה סמוך למחנה הפליטים אל פאוור שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". כוחות צה"ל תפסו מחבל שניסה לדקור חייל צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו והמחבל הועבר לחקירת כוחות הביטחון.