דובר צה"ל התיר הבוקר (שבת) לפרסום כי אחד משני הטייסים, שנטשו את מטוס סופה מסוג F-16 מעל הגליל, נפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה וכעת הוא נמצא בחדר ניתוח. ביחד איתו פונה טייס נוסף, שנפגע באורח קל. המטוס נפל בשטח פתוח סמוך למצפה הרדוף וארבעה צוותי כיבוי פעלו במקום לכיבוי השריפה שנוצרה מנפילתו. אין נזק או נפגעים באירוע, כאמור מלבד הטייסים שפונו לבית החולים. מקור צבאי סורי טען לאחר מכן: "הפלנו יותר ממטוס קרב ישראלי אחד מאלה שהשתתפו במתקפה על הבסיס הצבאי שלנו".
בתוך כך, לפנות בוקר מטוס ללא טייס איראני חצה את הגבול לישראל, ויורט על ידי צה"ל. על פי הפרטים הראשוניים מהאירוע, מתברר כי כבר בשלב מוקדם, המל"ט זוהה על ידי המערכות האוויריות. בעקבות האירוע נורו טילים נגד מטוסים ישראלים, דבר שהוביל לנטישת המטוס הישראלי מעל הגליל. על פי הודעת צה"ל, הכטב"מ האיראני יצא משדה התעופה T-4 באזור תדמור. הוא הושמד על ידי מסוק אפאצ'י ונפל בשטחנו. בתגובה תקף חיל האוויר את קרון השליטה האיראני והשמיד אותו, כמו גם את שאר האמצעים שהיו מעורבים בשיגור הכטב"מ. מצה"ל נמסר: "זו התקפה חמורה של איראן על הריבונות הישראלית. איראן גוררת את האזור להסלמה. צה"ל פועל בנחישות כנגד ניסיון ההתקפה האיראנית, הסורית והפרת הריבונות הישראלית. צה"ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים וימשיך לפעול על פי הצורך ככל שיידרש".

הטיל ששוגר לעבר מטוס חיל האוויר, לפי דיווחים בתקשורת הסורית
הטיל ששוגר לעבר מטוס חיל האוויר, לפי דיווחים בתקשורת הסורית

 
בתגובה להפלת המטוס הישראלי, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב  תקיפה רחבת היקף כנגד מערך ההגנה האווירית הסורי ומטרות איראניות בסוריה. 12 מטרות נתקפו ובהן מטרות בשלוש סוללות הגנה אוויריות סוריות וארבע מטרות המשויכות לאיראן ומהוות חלק מההתבססות האיראנית בסוריה. מצה"ל נמסר כי התקיפה לוותה בניסיונות לירי נ"מ אשר הפעילו את כלל האזעקות שנשמעו ברחבי הצפון - החל מרמת הגולן ועד לגליל המערבי.
 

כלי הטיס זוהה במערכות ההגנה האוויריות בשלב מוקדם והיה במעקב עד להפלתו. במהלך האירוע נשמעו אזעקות באזור בית שאן ובהמשך גם ברמת הגולן. בעקבות האירועים ברחבי הגולן, הורה ראש המועצה על פתיחת מרכז הפעלה במועצה. התושבים מורשים לצאת ממרחבים מוגנים ונדרשים להיות קשובים להוראות ולהישמע להנחיות הביטחון. מרכז הפעלה יעדכן את בעלי התפקידים ואת התושבים בהתאם להתפתחות האירועים.
בתגובה לכך, המשיך צה"ל במדיניות התגובה על כל הפרת שקט בגבול, ותקף מטרות בסוריה, אשר שייכות לאיראן, בשלב זה אין הנחייה חדשה לתושבים, והם הונחו לחזור לשגרה. דובר צה"ל אישר את הפרטים והוסיף: "צה"ל, באמצעות מסוק קרב יירט בהצלחה מטוס איראני ללא טייס ששוגר מסוריה וחדר לשטח ישראל".
מאז תחילת האירועים מקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות ביטחוניות ומאשר את הפעולות הנדרשות בזמן אמת. בשעה זו ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצויות ביטחוניות בקריה יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירי מערכת הביטחון וצה"ל.
השתתפו בהכנת הידיעה: יונתן הללי,טל לב רם, יוסי מלמן, יאסר עוקבי ויניר קוזין