המרכז הסורי לזכויות אדם, ארגון הומניטרי שפועל מלונדון דיווח הבוקר (ראשון), כי במהלך יום הקרבות אתמול בין ישראל לסוריה נהרגו לפחות שישה תומכי משטר, בהם גם אזרחי מדינות זרות. על פי הדיווח, מספר ההרוגים צפוי גם לעלות וזאת מכיוון שבבתי החולים מטופלים מספר פצועים במצב אנוש. עוד המשיך הארגון לתאר כי היעדים אותם תקפה ישראל היו בפאתי שדה התעופה T4 הסמוך לחומס, בו מוצבים לוחמי חיזבאללה, כוחות משטר וגם כוחות איראניים, מטרות על ציר בירות דמשק וגם יעדים בעיר הבירה הסורית עצמה.



כזכור, התקיפות בסוריה באו, לאחר שמל"ט איראני חדר לשטח ישראל. חיל האוויר הפיל את המל"ט ובתגובה לחדירה תקף מטרות בסוריה, במהלך התקיפות שוגרו טילי נ.מ. לעבר המטוסים התוקפים, ואחד המטוסים, מדגם F-16 הופל. שני טייסי המטוס הפגוע הצליחו לנטוש אותו, ולאחר הנחיתה פונו לבית החולים רמב"ם, אחד במצב קשה עם פציעה בבטנו והשני במצב קל.



מפת התקיפות הישראליות בסוריה. איור: האדיבות דובר צה"ל
מפת התקיפות הישראליות בסוריה. איור: האדיבות דובר צה"ל



ישראל הזהירה את סוריה כי "זו הייתה פעולה חתרנית והפרת ריבונות בוטה שלנו. מדובר במל"ט איראני ששולח על ידי איראן והונהג על ידה. בעקבות השיגור, צה"ל החליט להפילו במקום שהיה אכן נח והוא אכן הופל. מבחינה זו האירוע הסתיים בהצלחה. בעקבות פעולה זו החליטה ישראל לתקוף את קרון השיגור האיראני ליד תדמור שבמזרח סוריה. בתקיפה השתתפה שמיניית מטוסים, לעברה בוצעה ירי נ"מ סורי רחב. מהירי נפגע מטוס אחד כשהיה בשטח ישראל".



דובר צה"ל אמר כי סוריה למעשה החליטה להתערב בתקרית הישראלית-איראנית. הדבר מלמד כי "הוסרה המסיכה האיראנית לניצול סוריה כשדה פעולה נגד ישראל. האיראנים והסורים משחקים באש. פנינו אינם להסלמה אבל נגבה מהם מחיר כבד". עוד הוא אמר כי בתקיפה שבוצעה היום הותקפו 12 יעדים - שמונה סוללות נ"מ סוריות וארבע מטרות איראניות - שאותם הגדיר 'כאלה ששייכות להתבססות האיראנית בסוריה, כמו מחסנים' אך לא רצה לפרט מעבר לכך.