תקרית נוספת עם איראן היא רק עניין של זמן, כך מעריכים היום (ראשון) בישראל בעקבות חדירת המל"ט האיראני לשטח ישראל אתמול. עם זאת, בישראל מבהירים כי בפעם הבאה שאיראן תנסה לפגוע בריבונות הישראלית, התגובה תהיה הרבה יותר חריפה. מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ישראל תמשיך לפעול לפי הקווים האודמים שהציבה. 

מפקד פיקוד הצפון יואל סטריק התייחס היום ליממה הסוערת וההסלמה בצפון במהלך טקס החלפת מפקד עוצבת הבשן. לדבריו, "אירועי השבת מהווים משנה תוקף לחשיבות המעמד הזה. לא נסכן את אזרחי ישראל בניסיון איראן לערער את האזור כולו. פנינו אינן להסלמה, אך היכולת גבוהה, ואיננו מהססים להשתמש בה. כך עשינו בעבר, כך פעלנו אתמול, וכך נוסיף כל אימת שנצטרך". סטריק הוסיף כי "הימים האחרונים מוכיחים את נפיצותו של המצב הביטחוני בגזרת סוריה. מי שיחצה את הגבול יזכה לתגובה הולמת. ראינו זאת אתמול ונראה זאת גם בעתיד".
"בשנים האחרונות שולחת איראן את ידיה הארוכות על מנת לבסס את כוחה באזור. אנו רואים את מאמציה הגדולים ליצור סהר שיעי במזרח התיכון. המעורבות האיראנית באזור היא איום מטריד בעבור ישראל אך גם בעבור העולם המערבי כולו. אירועי שבת האחרונה מהווים משנה תוקף לחשיבות המעמד הזה שעיתויו נקבע חודשים מראש", אמר.
תיעוד הפלת המלט האיראני


בעקבות חדירת המל"ט תקפו אתמול מטוסי חיל האוויר את קרון השליטה והבקרה של איראן במזרח סוריה, ליד שדה התעופה T4 שליד תדמור (פלמירה). הקרון, שבו היו כוחות איראנים, הושמד. ראש מטה חיל האוויר, תא"ל תומר בר, אמר אתמול כי הקרון היה בתנועה, אם כי לא ברור אם ניסה להימלט לאחר שיגור המל"ט, וכי הפגיעה בו היא "הצלחה רבה". במהלך התקיפה נפגע מטוס F-16 ישראלי וטייסיו נאלצו לנטוש אותו. שני הטייסים נפצעו ופונו לבית החולים רמב"ם.