"היה פיצוץ והבנו שנפגענו" כך, בפשטות, תיאר נווט המטוס שנפגע אתמול מטיל נ.מ. סורי. בדיווח ב"החדשות" הובאה עדותו של הנווט לגבי התרסקות ה-F-16.  "היינו מאוד מרוכזים במשימה, הובלנו את התקיפה", סיפר איש צוות האוויר. על רגע הפגיעה אמר: "זו תחושה מאוד לא נוחה, אובדן השליטה".

לאחר מכן סיפר הנווט על ההחלטה לנטוש את המטוס: "הנטישה מיידית. אין תהליך ארוך ואין זמן, שניות בודדות. מבינים שחייבים למהר ולנטוש, גם כתוצאה מהפגיעה בנו פיזית ובמטוס שהפסיק לתפקד. לא היו צעקות בקוקפיט". 
לדבריו, היה פה מזל. "פיצוץ הטיל בסמוך למטוס ועוצמת הפיצוץ היתה יכולה להרוג אותנו. הטיל התפוצץ במרחק מסוים מהמטוס והרסס שלו עשה נזק מספיק גדול למטוס".

התרסקות מטוס ה-F-16 בהרדוף
"ההחלטה לנטוש היתה בתוך שניות. תיאמנו בינינו את הנטישה. הטייס היה בהכרה", אמר ותיאר את סדר הפעולות לקראת הנטישה: "הצמדת הידיים שלא נפגע בנטישה עצמה, חוזרים על פקודות בקשר הפנימי ואז מפעילים את כיסא המפלט,. 
"אתה תלוי על מצנח בגובה 14 אלף רגל", הסביר הנווט, "יש לך כמה דקות ארוכות עד שאתה מגיע לקרקע ומיד מתחיל נוהל של דיווח בקשר בערוץ החירום של חיל האוויר. כל מטוסי החיל מאזינים לנו, גם הבקר על הקרקע. אנחנו מוסרים את הגובה בו נטשנו, המיקום המדויק ומצבנו הגופני כדי שמסוק החילוץ יחבור אלינו".