על רקע ההסלמה בצפון במהלך השבת, בה יורט מל"ט איראני שחצה את הגבול לישראל והפלתו של מטוס של חיל האוויר, בערוץ עשר מפרסמים הערב (ראשון) כי במסרים שהעבירה איראן לחמאס בעזה קראה המדינה השיעית לארגון הטרור השולט ברצועה להצטרף למאבק נגד ישראל - דבר שמוכיח שהאיראנים ממשיכים להשקיע בעזה. "אתם צריכים לפתוח עוד חזית יחד עם סוריה וחיזבאללה", קראו האיראנים לארגון.
פעילי חיזבאללה צוהלים בגדר הגבול בעקבות הפלת המטוס הישראלי
עוד דווח, כי זמן קצר לפני חדירת המל"ט העבירה ישראל מסרים לטהרן דרך מנהיגי בריטניה, גרמניה וצרפת - תרזה מיי, אנגלה מרקל ועמנואל מקרון, כי ישראל מעדיפה פתרון דיפלומטי בנוגע להתבססות האיראנית בסוריה אך אם הדבר לא יעזור, יהיה לכך פתרון צבאי.
בנוסף, פורסם שארבעה דיפלומטים מסרו כי מגרמניה צרפת ובריטניה העבירו את המסרים לאיראן ואמרו כי יהיו השלכות חמורות לפעילות האיראנית בסוריה והפעלת מפעלי הטילים עבור חיזבאללה בשטחה.

"העלינו את זה בפני אנשי רוחאני ואמרנו להם שהיה לנו חשוב להעביר את המידע כי אולי הנשיא רוחאני אינו מודע לכל מה שמשמרות המהפכה עושים בסוריה ובלבנון. הבכירים האיראנים רשמו לפניהם את הדברים ולא הגיבו", אמר דיפלומט אירופי בכיר.

בתוך כך, במערכת הביטחון אמרו היום כי תקרית נוספת עם איראן היא רק עניין של זמן. בישראל הבהירו כי בפעם הבאה שהמדינה השיעית תנסה לפגוע בריבונות הישראלית, התגובה תהיה הרבה יותר חריפה. מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ישראל תמשיך לפעול לפי הקווים האדומים שהציבה.