ראש אגף המבצעים האלוף ניצן אלון אמר היום (שני) בראיון לגלי צה"ל כי "יש בזירה הצפונית שינוי שנובע מהשינוי האסטרטגי בהתחלת סיום הלחימה הפנימית בסוריה והתפנות של חיזבאללה והאיראנים שמאחוריו מגבים אותו למהלכי התעצמות מואצים. אנחנו לא נותנים לזה לעבור בלי התייחסות שלנו, אלא פועלים ונמשיך לפעול".



עוד אמר האלוף אלון כי "בשנת 2018 עלתה הסבירות להסלמה לאו דווקא כתוצאה מיוזמה של אחד הצדדים אלא כתוצאה מהתפתחות, הסלמה והידרדרות מדורגת. זה מביא אותנו להעלאת רמת המוכנות. המלחמה הבאה תהיה קשה קודם כל ללבנונים. אף ישראלי לא ירצה להתחלף עם אזרח לבנוני. המלחמה הבאה תהיה קשה, אבל קודם כל תהיה קשה לצד השני. עוצמת האש של צה"ל והיכולות של התמרון הם כאלה שקודם כל מי שיפגע הוא הצד השני. אני חושב שאף אזרח ישראלי לא ירצה להתחלף עם אף אזרח לבנוני במלחמה הבאה".



האלוף אלון הוסיף כי "מלחמה בצפון לאו דווקא תהיה תחומה לחיזבאללה בלבנון אלא יכולה לגרור גורמים נוספים או צורך שלנו להילחם מול גורמים נוספים. יש גם גורמים שידחפו להרחבה של המערכה. איראן לא טומנת ידה בצלחת ואינטרס שלה יהיה לשלם בדם פלסטיני גם לטובת האינטרסים שלה בצפון״.



במקביל חשף דובר צה״ל תת אלוף רונן מנליס כי "מעל תשעים אחוז מהפעולות של צה״ל במב״מ (מערכה בין מלחמות) לא ידועות לציבור".