עשרה ימים לאחר האירוע בגבול הצפון, חזר אמש נווט ה-F16 לפעילות והטיס, ביחד עם מפקד חיל האוויר, מטוס על מנת לנסות ולהכשירו בחזרה לעבודה מבצעית בצורה הטובה ביותר. אך נדמה כי התמונות והאירוע היו הרבה יותר מאשר למען הטייס, אלא גם עבור התודעה הישראלית, וגם העולמית. מי שהבהיר את המהלכים האחרונים הוא הכתב הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שהתראיין ב-103FM.
"יש כאן תמונה מאוד רחבה, ואין ספק שמדובר גם בעניין של יחסי ציבור שכולל עולם שלם של מסרים לסוריה, לאיראן ולציבור הישראלי על כך שנפל מטוס ואחרי עשרה ימים הוא שב לפעילות. מצד אחד יש את איראן וסוריה, שרואות את התמונות וצה"ל אומר להם: 'הפלתם לנו מטוס, לא מזלזלים בזה'. המסר הוא גם לציבור בישראל - 'נפל מטוס, היו תקלות, אבל הטייס טס'. המסר השלישי, הוא שמפקד חיל האוויר טס איתו, זה עוד מסר שנועד גם לחיילים. אין ספק שהיתה פה בעיה ברמה המבצעית, אבל מפקד חיל האוויר, לצד התחקיר ועל מיומנות הטיסה שהופגנה באירוע הזה, כי ברור לאן הוא הולך, הוא מעביר מסר פנימה והחוצה. אולי זאת חלודה מבצעית, כי הטייסת הזאת היא בדר"כ לא מבצעית". 

על הבדיקה בכל הקשור להכנה לאירוע המבצעי באותה שבת, אמר: "אף אחד לא הופתע מכך שהסורים ירו טילים. בדרך כלל בתמרון פשוט יחסית, גם הנמכה וגם תזוזה מהמקום היו אמורים לפתור את העניין. בתדרוך עצמו של מפקד הטייסת, לפני הפעולה, דיברו על זה בתדריך. המפקד אמר להם 'התמודדנו עם מזג אויר כזה, ועם ניווטים כאלה, אבל פה היתה בעיה'. זאת ההתמקדות בתחקיר. מן הסתם היבטי המילואים גם ייבחנו, גם כאלה שפחות תורגלו עד עכשיו".
לאחר מכן התייחס לב רם לתחקיר ה"ניו יורק טיימס" על הבסיסים האיראניים: "זה מסביר לנו שמאחורי הקלעים יש ידיים ישראליות בפרסום הזה, זה חלק ממערכה שלמה. בישראל, במודיעין, בצה"ל, במוסד, יודעים לדבר עם האנשים האלה. אנחנו העין הכי מקצועית באזור. זה לא אומר שהכל הוא איראני, אבל מל"ט איראני מבסיס סורי, זה משהו שעשו לקרות". 

עריכה: איתמר זיגלמן