לראשונה מזה יותר מ-15 שנה, חטיבות צה"ל הסדירות חוזרות להתאמן במתכונת של כארבעה חודשי אימון מלאים (17 שבועות), מה שבעבר היה מכונה בשפת החיילים קו-אימון-קו. אוגדה 162 על חטיבותיה המרכזיות - נח"ל, גבעתי ו-401 - היא הראשונה שחוזרת למתכונת האימון הסדורה, שבעבר, לפני פרוץ האינתיפאדה השנייה, היתה הדרך המקובלת לאימון יחידות החי"ר.



למעשה, יחידות אוגדה 162 יבצעו בשנה הקרובה כשמונה חודשים של אימונים ורק ארבעה חודשים של פעילות מבצעית בגזרות הבט"ש. בצה"ל מאמינים כי מדובר בהחלטה משמעותית ביותר שתשפר מאוד את כשירות היחידות הלוחמות של צה"ל למלחמה בזירות השונות. האוגדה נערכת גם לקליטת נגמ"שים חדשים, כשעד סוף השנה תסתיים בגבעתי קליטת הנמ"ר, ובשנה הבאה צפויה חטיבת הנח"ל להיות הראשונה שתקלוט את נגמ"ש האיתן, שנחשב למתקדם ביותר והוא למעשה הראשון בצה"ל ככלי רכב משוריין על גלגלים.

מפקד עוצבת הפלדה


מפקד האוגדה, תת אלוף עודד בסיוק אמר בשיחה עם הכתבים הצבאיים כי "אנחנו מאמנים את הכוחות בתפיסה רב-זירתית. האימון הראשון תוכנן מראש כאימון שמכוון לרצועת עזה. במיקוד האימון נעסוק בלחימה בשטח בנוי, לחימה במנהרות בבניינים רבי-קומות ואזורים עירוניים, תוך תרגול טכניקות לחימה חדשות בנושאים הללו".



תא"ל בסיוק הוסיף כי בסוף אימון מהסוג הזה, שמאפשר להכין את היחידות בצורה טובה יותר לשדה הקרב, האוגדה תהיה כשירה בצורה טובה הרבה יותר למבחני האמת במידה ויהיו כאלה.



מעבר לתרגילים הגדולים, בצה"ל גם יאפשרו משך אימון עצמאי גדול יותר למסגרת המחלקתיות והפלוגתיות. בצבא מאמינים כי זה ישפר ויחזק במידה רבה את דרג הפיקוד הזוטר בשדה ואת חוזקן המקצועי והערכי של מסגרות הבסיס המחלקות והפלוגות בצה"ל.



תא"ל בסיוק הוסיף כי מעבר לאימונים והכשירות המבצעית, תקופת אימון מהסוג הזה גם תאפשר טיפול טוב יותר בחיילים, גם מבחינת פעולות חינוכיות שוניות וגם בהיבטי תנאי השירות ומתן חופשות סדורות לחיילים.