מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, דיבר היום (שני) בפתיחת כנס שדרות לחברה המתקיים במכללת ספיר ובסינמטק שדרות והתייחס להתקרבות בין החמאס לאיראן וחיזבאללה. "בצה"ל מזהים התקרבות כזו בין ארגון הטרור חמאס לבין איראן והחיזבאללה כעוד כלי לפגיעה בישראל, וכמשהו המאפיין בלבול אסטרטגי בקרב החמאס", אמר האלוף זמיר.
 
זמיר המשיך ואמר כי על ישראל להיות ערוכה לאיומים בצורה מיטבית. "עלינו לשפר את הכשירות ולהיות ערוכים למלחמה. יש כאן השתנות מהירה באיום והנהגה אחראית שמנתבת תחת איומים לא פשוטים, אתגרים רבים והתמודדות מול ארגוני הטרור". עוד ציין האלוף זמיר, כי "בחודשים האחרונים צה"ל נטרל מספר מנהרות טרור" ואמר כי "בחסות הפרות הסדר מתקיימת לא פעם פעילות טרור".
 
לדברי אלוף פיקוד הדרום, "רק לפני שבועיים הונח מטען כנגד חיילי צה"ל וזה מהווה הוכחה נוספת לשימוש שעושה חמאס באזרחים ובהפרות הסדר המתקיימות מדי שבוע בסמוך לגדר, ככסות ליצירת פיגועים תוך הסתת תשומת הלב של אזרחיו מכישלונותיו הרבים. נמשיך לעמוד נחושים מול הפרות הסדר, וכל ניסיון של חמאס להניע המונים לגדר המערכת על מנת לחפות על כישלונו ייתקל בתגובה נחרצת של כוחותינו".


אנשי חמאס בעזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90
אנשי חמאס בעזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90