תרגיל ה-"גוניפר קוברה" של מערך ההגנה האווירית הישראלי עם צבא ארצות הברית, מתקיים השנה זו הפעם התשיעית. תת אלוף צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנה האווירית, אמר היום (חמישי) בתדרוך משותף עם מפקד כוח המשימה המשולב לישראל גנרל ריצ'רד מ. קלארק כי מדובר בפעם הראשונה שבתרגיל אנחנו מתרחשים מצב של מלחמה מול שלוש זירות במקביל - איראן, צפון ורצועת עזה. בנוסף הוסיף תא"ל חיימוביץ שמדובר בתרגיל ההגנה המשותף הגדול ביותר שנערך עם האמריקאים. בתרגיל משתתפים כ- 4500 חיילים, 250 אמריקאים ועוד כ- 2000 חיילים ממערך ההגנה האווירית של צה"ל. 
בשבוע החולף תרגלו הכוחות פריסת סוללות של מערכות הגנה שונות ברחבי הארץ כאשר בוצעו תרגילים שדימו יירוטים של מערכות ההגנה: חץ, כיפת ברזל, פטריוט וקלע דוד. השבוע התרגיל עומד בסימן של תרגול המפקדות והתאום בין הצבא האמריקני לחיל האוויר. זו גם הפעם הראשונה שמערכת ההגנה "קלע דוד" משתתפת בתרגיל לאחר שהושלמה קליטתה המלאה בצה"ל והיא נחשבת מבצעית. למעשה מדובר בתרגיל המשמעותי ביותר שלוקחת בו חלק המערכת החדשה שצפויה לשפר את המענה של ישראל להגנה מפני טילים לטווחים בינוניים. 
תרגיל ג'וניפר קוברה
 
תרגיל ג'וניפר קוברה. צילום: TSgt Roidan Carlson USAFE-AFAFRICA/Public Affairs
תת אלוף חיימוביץ הסביר את הרציונל של העבודה המשותפת עם האמריקנית וכיצד תראה גם במבחן האמת: "אנחנו לא מפקדים של הצבא האמריקאי אבל אנחנו מתאמים ושולטים לגבי החלטות שמתקבלות בנוגע לישראל, האחריות היא כמובן שלנו ואנחנו עובדים עם האמריקנים בתאום מלא".

במערך ההגנה האווירית נערכים לתרחיש של ירי מטחים גדולים מאוד במלחמה הבאה ומסבירים כי גם להיבטי השיפור בדיוק של טילי האויב תהיה משמעות במלחמה הבאה. בתרגיל עצמו התרחישים שמשוחקים תואמים אחד לאחד את תרחישי האמת במידה ותפרוץ מלחמה כוללת מול איראן, חמאס וחיזבאללה. בתדרוך לעיתונים הסבירו תת אלוף חיימוביץ' והגנרל האמריקני ריצ'ארד קלארק כי ההחלטה להגעת כוחות האמריקנים לצורך תגבור מערך ההגנה האווירית של צה"ל הוא תרחיש סביר ביותר, הקצינים הסבירו שלמעשה האמריקנים מביאים איתם יכולות נוספות ומגוון אמצעי ההגנה שיהיו במקרים הללו והכמויות שיגדלו יאפשרו לצמצם את מידת הנזק, גם מול איומים של טילים ארוכי טווח.

צילום: U.S. Air Force Tech Sergeant Matthew Plew
הגנרל האמריקני הוסיף כי הם מביאים איתם יכולות אחרות והמפתח להצלחה הוא בשילוב של היכולות. הקצינים הבכירים הוסיפו כי לאחר קבלת החלטה של הדרגים המדיניים כל שליחת הכוחות האמריקניים, התרגילים ושיתוף הפעולה שנמשך שנים רבות, יאפשרו לחימה משותפת גם במבחן האמת. הגנרל האמריקני הוסיף כי הוא מאוד גאה בשיתוף הפעולה והוא סיפר כי ההכנות לתרגיל המשותף נמשכו במשך 18 חודשים והחשיבות שלו בכך שהוא תורם בפיתוח היכולות להתמודד עם המשימה המורכבת במידה ותתממש במבחן האמת.

"היינו מוכנים עם כל האפשרויות בזמן האירוע"
לגבי שיתוף הפעולה עם האמריקנים הוסיף חיימוביץ' כי לישראל וצה"ל יכולת עצמאית להגנה על עצמה אבל חשוב שבארגז הכלים יהיו כמה שיותר אפשריות. בעימות הבא ההגנה מול איום הטילים לא תהיה מוחלטת ותוספת אמריקנית במידה ותהיה כזו היא מאוד משמעותית, בנוסף הוסיף חיימוביץ כי התרגיל מעביר גם מסר הרתעתי במישור האסטרטגי למדינות האויב לגבי חוזק השותפות בין ישראל וארצות הברית.
חיימוביץ' התייחס גם לנושאים אחרים הקשורים למערך ההגנה האווירית ואמר לגבי ההחלטה להפיל את המל"ט האיראני באמצעות מסוק קרב ולא באמצעות הפטריוט או מטוס קרב: "ההחלטה נבעה מהרצון להפיל את המל"ט בצורה כזו שאפשר יהיה ללמוד עליו מתוך ניתוח השרידים שלו וצורך כך נמצא שמסוק הקרב הוא המתאים ביותר למשימה, היינו מוכנים עם כל האפשרויות בזמן האירוע".
 
בתוך כך הודיע מפקד מערך ההגנה האווירית כי בפעם הראשונה הוחלט מינוי של אישה לתפקיד שמקביל לסמג"ד בסוללת כיפת ברזל. רב סרן רויטל מונתה לתפקיד הסגן לפני מספר ימים, חיימוביץ' הוסיף כי אין לו ספק שבעתיד אף תמונה אישה להיות לתפקיד של מפקדת סוללת כיפת ברזל, תפקיד שנחשב כתפקיד של מג"ד בצה"ל.