תיעוד דרמטי שהגיע הערב (חמישי) לידי "מעריב" חושף את האופן שבו הצליחו לוחמי יחידת המסתערבים (ימ"ס) של משמר הגבול, להיטמע בקרב הסטודנטים באוניברסיטת ביר זית, שצפונית לרמאללה, טרם מעצר מבוקש שנעצר אתמול, בחשד לפעילות טרור נגד מדינת ישראל. 



המסתערבים באוניברסיטת ביר זית שצפונית לרמאללה

כפי שניתן לראות, ההיטמעות, שלא כללה כל שימוש בכיסוי עיתונאי זה או אחר, כללה פעילות של הלוחמים במתחם האוניברסיטה, עד לאיתורו ומעצרו של המבוקש שנלקח לחקירה של כוחות הביטחון.



ממג"ב נמסר כי "משמר הגבול כזרוע המבצעית הארוכה של משטרת ישראל, ימשיך לפעול ביחד עם יתר גופי הביטחון השונים למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל בכל זמן ובכל מקום. לוחמי החיל לרבות לוחמי היחידות המיוחדות של מג"ב מסכנים את חייהם מדי יום בפעילויות מורכבות שלא פעם מצריכות תעוזה, הסתערבות ואומץ לב".



אוהד חמו: "אם המסתערבים התחזו לעיתונאים - זה שימוש מניפולטיבי בתקשורת"


על רקע המעצר סיפר עיתונאי חברת החדשות אוהד חמו, בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, כי "בשעה האחרונה אומרים במג"ב שהם לא נכנסו בזהות של עיתונאים. זה מוזר, כי כל עדי הראיה אומרים שהם נכנסו במסווה של עיתונאים, שביקשו לראיין פעילים באוניברסיטה".




"אני חייב לומר שהדבר הזה מאוד חורה לי ולחבריי", הוסיף חמו, שהסביר:  "כבר כיום יכולת הפעולה שלנו בשטחים מוגבלת, בין היתר כי קרה לי שנחשדתי כמי שבאיזה צורה משתף פעולה עם כוחות הביטחון. פעם בביטוניא אפילו חשבו שאני מסתערב. באו אליי ודרשו שאוריד חולצה ואוריד מכנסיים כדי להבהיר שלא מדובר במסתערב".

לטענתו, "אם אכן זה קרה זה חמור, כי זה שימוש מניפולטיבי בעיתונאים וזה יפגע בהם מעכשיו. אני רוצה להאמין בהכחשה של מג"ב וגם אומר שאגודת העיתונאים שולחת היום מכתב למפקד מג"ב, בה דורשים שדבר כזה לא יחזור על עצמו. זה היה מעצר למען יראו וייראו".