רק תרגיל: במסגרת תרגיל צבאי יישמעו היום (שלישי) ברחבי הארץ שתי אזעקות שיופעלו בשעות 11:05 ו-19:05. ההתרעה תישמע ברדיו ובכורזיות, תופיע באתרי האינטרנט השונים ובביפרים לכבדי שמיעה, בטלוויזיה, באתר ובאפליקציית פיקוד העורף. מצה"ל נמסר כי במידה ויתרחש אירוע אמת, תישמע אזעקה נוספת ותופץ הודעה באמצעי התקשורת השונים. 
האזעקות יישמעו כחלק מתרגיל "עמידה איתנה" - תרגיל מטכ"לי שהחל ביום ראשון ומטרתו אימון הכשירות והמוכנות לחירום בכל מפקדות צה"ל. מטרת התרגיל היא אימון המפקדות הראשיות במגוון תרחישי חירום ומלחמה והעמקת המוכנות והשיח המבצעי בין המפקדות השונות. מצה"ל נמסר כי מטרת תרגיל העורף היא שיפור המוכנות של כל הגופים בארץ מהרמה הלאומית ועד רמת האזרח לחירום. כבכל שנה, ניתן דגש על תרגול כוחות פיקוד העורף בשיתוף הרשות הלאומית לחירום, הרשויות המקומיות, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך וגופים ציבוריים ופרטיים.
דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2018 ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות. בצה"ל אומרים כי מטרתן של אזעקות אלו היא לתרגל את כלל הציבור בכניסה למרחב המוגן שבחרו הן במקום עבודתם והן בביתם, וכן לבדוק את תקינות מערך הצופרים במדינה. "התרגיל מהווה הזדמנות נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות, התיאום הבין-ארגוני ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום".

במסגרת התרגיל יתורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ. התלמידים יתרגלו כניסה למרחבים המוגנים. בעת האזעקה יתרגלו גם בסיסי צה"ל, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את הכניסה למרחבים המוגנים. בצה"ל מבקשים מכל הציבור להיכנס למרחב מוגן בזמן הישמע אזעקת התרגול, "בהתאם לזמן העומד לרשותם ולהנחיות פיקוד העורף".
"אם הכניסה למרחב המוגן במהלך התרגיל כרוכה בשיבוש בלתי סביר של שגרת החיים, ניתן להמשיך בפעילות", נמסר מצה"ל. כל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים ימשיכו כסדרם. כנסים ואירועים המוניים ימשיכו כסדרם.