"חמש צוללות זה מינימום. שש זה אופטימום. שש ייתנו לנו גמישות, עם חמש נדע להסתדר. פחות מחמש זו כבר פגיעה ביכולת לבצע משימות. בשום שלב חיל הים לא נתן עמדה שדרשה תשע צוללות". כך אומר אל"ם ג', רמ"ח צוללות בחיל הים, בראיון נדיר שיתפרסם ביום שישי הקרוב במוסף "מעריב־סופהשבוע".

ג' נחשב לקצין הבקיא ביותר בצה"ל בנושא הצוללות. בראיון הוא מדבר על פרשת 3000, מגלה אם יש פגיעה בעבודה השוטפת מול הגרמנים, בשל החשד לכאורה לשחיתות בעסקאות שבוצעו, ומסביר אם יש משמעות אסטרטגית להצטיידות של צבא מצרים בכלי המלחמה היקר. "האם הפרשה מפריעה? כן. האם זה מפריע לעבודה? לא. האם בוצעה הסברה כלפי מטה? חד־משמעית כן", הקצין אומר. "כולנו מקווים שזה יסתיים כמה שיותר מהר וכמה שיותר נקי. במידה שלא, מי שצריך לשלם - שישלם. אנחנו לא הרגשנו בפעולות לא כשרות".
 
הקצין הבכיר מתייחס, כאמור, גם לפעילות מול הגרמנים ומול טיסנקרופ, החברה שבנתה את הצוללות עבור חיל הים: "אנחנו ביחסי עבודה טובים מאוד. היו שם שינויים בהנהלה, אבל זה לא קשור אלינו. בשבוע שעבר נפגשתי עם אנשי ההנהלה של הפרויקט הגרמני, הם היו בארץ. ממשיכים כרגיל, אין עיכובים בתוכניות".  


"המצרים קנו צוללות מדגם אחר"

בנוגע לאופציה התת־ימית של המצרים, אומר אל"מ ג': "הם קנו צוללת מדגם אחר. לעולם אשאף לעליונות ימית על כולם. אני לא רוצה שלאחרים יהיו צוללות - בטח לא טובות כמו שיש לנו. זה לא משמח שיש להם אותן, אבל עדיין אפשר לישון טוב בלילה".

ח"כ לשעבר אראל מרגלית טען לאחרונה כי בוצעה מתקפת סייבר על מטה תאגיד טיסנקרופ וכי האיראנים שמו את ידם על תוכניות הצוללות הישראליות. בחיל הים שוללים את האפשרות הזו. "הכרנו את הפריצה ואין לה כל קשר לעולם הצוללות או לאינטרס ישראלי", ג' אומר. "זה התרחש בכלל לפני יותר משנתיים. אנחנו שומרים מאוד על הגנה בתחום הסייבר. אני אומר בוודאות - זה לא קשור אלינו".