הותרו לפרסום שמותיהם של שני החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה שאירע אתמול סמוך ליישוב מבוא דותן שבשומרון. ההרוגים הם סרן זיו דאוס, בן 21 מהישוב אליקים שצפון, וסמל נתנאל קהלני מהיישוב אזור. צה"ל פרסם את מועד לוויותיהם של שני הנרצחים בפיגוע הדריסה שאירע אמש סמוך למבוא דותן. סמל נתנאל קהלני יובא למנוחות בשעה 01:00 בבית העלמין אליקים, ולוויתו של סרן זיו דאוס תיערך מחר בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בחולון.



משפחתו של נתנאל קהלני

אביו של קהלני סיפר למעריב: "הוא ילד מאד מקובל. מאד אהב לעזור. תמיד דאג לכולם. תמיד היה אכפתי. תמיד אהב לעזור לאנשים. מאד חביב. לא היו לא שונאים. איפה שלא הלך תמיד התקבל. כואב לי. זה מכה לכל המשפחה. אני לא יודע איך אני אתמודד עם זה. זה לקח משהו ממני. שבר אותי". האב הוסיף: "אני לא יודע אם אני אוכל לעמוד בזה. לא מעכלים עכשיו. אני לא יודע מה לעשות. כל כך אהבנו אותו. הוא היה קשור אלינו. זה ילד מאד רגיש ואני לא יודע איך אני אמשיך לחיות". גם אחיו אבישי סיפר על נתנאל, ואמר כי האח הגדול היווה לו השראה. "היינו הכי קרובים שיש. רק לפני כמה שבועות חגגנו לנתנאל מסיבת יום הולדת עם קריוקי כמו שהוא אהב. תכננתי ללכת בדרכו לצבא. הוא היה חלק מכל דבר שעשיתי".



משפחתו של סמל נתנאל קהלני ז"ל. צילום: יונתן הללי
משפחתו של סמל נתנאל קהלני ז"ל. צילום: יונתן הללי



זיו דאוס נלחם כדי להעלות את הפרופיל הצבאי שלו



קרוביו של דאוס, שהותיר אחריו את שני הוריו ושתי אחיות קטנות, סיפרו על מלחמתו להעלות את הפרופיל הצבאי שלו, וזאת על מנת לשרת בשירות משמעותי בצה"ל. "הוא היה ילד שקט, אהב את האנשים והיה צנוע", סיפר קרוב משפחה. חבריו של דאוס, שקיבלו בתדהמה את הבשורה המרה על לכתו בטרם עת, פרסמו דברי פרידה מרגשים בעמוד הפייסבוק שלו. ניר זרחי כתב: "קשה לדבר עלייך בלשון עבר אח שלי מפקד יקר שלי שמחתי להכיר לשבת ולצחוק איתך ביקשת גם לפני שאני משתחרר שאני אעשה איתך סיור אחרון, ומרוב אהבה אלייך לא וויתרתי ועשיתי איתך סיור אחרון הכי כיף שאפשר .. ישבנו כל ערב צחוקנו ודיברנו בלי הפסקה היה לך חוש הומור מיוחד". והוסיף: "לא מעכל שאתה כבר לא איתנו ששמעתי את הבשורה לא האמנתי שזה באמת קרה אני אוהב אותך ולא אשכח אותך לעד אח יקר תנוח על משכבך בשלום אוהב אותך בלי סוף ת.נ.צ.ב.ה".

אמיר סופר כתב: "זיו אהוב יקר. בפעם הראשונה שראיתי אותך כשנכנסתי לכיתה ראיתי מלאך . ישבת לבד וישר באתי לשבת לידך לדבר ולהכיר אותך . שש שנים חלקנו שולחן בכיתה מאותו היום עד שנגמר בית הספר. מהרגע שהשם שלך עלה עם הפיגוע, הדמעות לא מפסיקות וכולם בוכים. אין ספק שכל מי שמכיר אותך יודע כמה בנאדם טוב אתה. חבר שלי, אתה הבן הכי זהב שאני מכיר, מלאך אמיתי. אני יכול להמשיך ולכתוב ולכתוב וזה לא ייגמר לעולם. אני בטוח שאתה למעלה מסתכל ויודע כמה אתה עמוק בלב שלי אני אזכור אותך לנצח, אני מבטיח. אני כל כך אוהב אותך זיו, ת.נ.צ.ב.ה".
אביטל פורטוני כתבה: "לא נקלט .. לא מתעכל .. לא הגיוני . היית בנאדם שכולו רק טוב. רק שמחה וחיוך על הפנים. אף פעם לא מסובב את הגב לחברים . תמיד קופץ ראשון לעזור. נשמה שכולה זהב טהור. נשמה שהלכה לנו בטרם עת אי אפשר להעביר במילים את ההרגשה ואת הכאב, הדמעות חונקות בגרון והמחשבה שזאת טעות. שזה לא נכון. שזה לא אתה. השארת קצת מעצמך בכל אחד שפגש אותך. וזכיתי להכיר בנאדם מדהים כמוך. תמשיך לשמור עלינו גם מלמעלה חבר יקר.  ת.נ.צ.ב.ה".

דאוס הוא ההרוג המבצעי הראשון בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף, המשלבת פעילויות מבצעיות ביו"ש, לצד השתתפות באירועי חילוץ מורכבים.