‏בהמשך לפרסום מעריב אתמול על הניסיון לפגוע באתר חפירה של צה"ל סמוך לגדר בדרום הארץ, חיל האוויר תקף מטרות של ארגון חמאס במחנה אימונים ברפיח בדרום רצועת עזה. לפי דיווחים פלסטינים, מוצב של חמאס המכונה ״אל-חשאשין״ הותקף במספר טילים ומטוסים חגו בגובה נמוך באזור. 



בצה"ל הזהירו את חמאס בעקבות האירועים ואמרו: "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. האירוע שהתרחש אמש בו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה ברצועה וממנה. צה"ל מזהיר מפני אירועים בהם אזרחים נקראים ל״הפגנות״ שמשמשות כיסוי לפגיעה בתשתיות ביטחוניות ולניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל. נמשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון מסוג זה".

אירוע חדירת פלסטינים בגבול רצועת עזה


לפי הפרסום הראשון מוקדם יותר במעריב, ארבעה פלסטינים חדרו משטח רצועת עזה לשטח ישראל וזאת במטרה לפגוע בעבודות נגד הקמת מכשול המנהרות, וחזרו לשטח הרצועה. בין השאר ניסו הפלסטינים להצית מנוף שעסק בעבודות הגדר, אך האש כובתה על ידי כוחות צה"ל, שמצאו בנקודה נזין, סכין גדולה, דבק מגע קאטר וכאפייה.



על פי ההערכות, הפלסטינים ברחו חזרה לרצועה ככל הנראה לאחר שיזוהו שכוח צה"ל מתקרב למקום. בצה"ל טוענים כי הפלסטינים שהו זמן קצר בשטח ישראל וכי הכוח הגיע אליהם בתוך זמן קצר מרגע החדירה. גם אם נתון זה נכון, העובדה שארבעה פלסטינים הצליחו לחדור לשטח ישראל ולבצע פעולה חבלנית, צריכה להטריד את המפקדים בשטח, כי במקרים אחרים היה גם יכול להיות שמדובר במחבלים חמושים, שמטרתם לא רק לפגוע בעבודות המכשול כי גם לבצע פיגוע חבלני, זאת מתוך הנחת מוצא שאם ארבעה פלסטינים עם ציוד הצליחו לחדור לשטח ישראל, באותה המידה היה יכול להיות מדובר במחבלים חמושים.



האירוע אתמול נחשב חריג יחסית, כאשר זאת הפעם הראשונה נרשם ניסיון לפגוע בעבודות המכשול שמתבצעות על הגדר, למרות שהפעולה הזו נעשתה יותר בהיבט סמלי מאשר פעולה מאורגנת משמעותית שהייתה יכולה לפגוע במכשול או בכלים באופן ממשית, נראה שהאירוע הזה מתקשר בצורה ישירה לרוח המתיחות ברצועת עזה ולקראת אירועי צעדות השיבה שצפויים להתרחש החל מסוף השבוע הבא, שבה צפויים אלפי פלסטינים וייתכן שאף עשרות אלפים מהרצועה לצעוד לעבר גדר המערכת ואולי אף לחצות אותה לכיוון שטח ישראל. במערכת הביטחון חוששים שאירוע כזה יסתיים בעשרות נפגעים ויהפוך לאסון תדמיתי ישראלי, ועל כן עמלים על אמצעי אל-הרג כדי למנוע חצייה של הגדר מחד, ופגיעה בנפש מאידך.