אירוע מביך לצה"ל בדרום. קבוצה של ארבעה פלסטינים חדרה אתמול לשטח ישראל וניסתה לשרוף מנוף שהובא למקום לצורך עבודות המכשול התת־קרקעי בגדר המערכת במרכז רצועת עזה. בתיעוד שפורסם ברשת אל-ג'זירה, נראה כי לאחר שחתכו בהצלחה את גדר ההפרדה, הארבעה הגיעו עד לכלים ההנדסיים של צה"ל כשהם מצוידים במכלי דלק שנועדו להציתם.



אירוע חדירת פלסטינים בגבול רצועת עזה

האירוע התרחש בסביבות השעה חמש בערב. ארבעה פלסטינים עם תיקים על הגב חדרו את הגדר לאחר שחתכו אותה ורצו לעבר מנוף שנמצא בסמוך. הם ניסו לחבל בו ולשרוף אותו וברחו תוך זמן קצר חזרה לרצועה, ככל הנראה לאחר שזיהו כי כוח צה”ל מתקרב למקום.



על אף שהחודרים לא הצליחו לבצע את זממם ולא גרמו נזק ממשי למנוף, העובדה שארבעה פלסטינים הצליחו לחדור לשטח ישראל ולבצע פעולה חבלנית צריכה להטריד את המפקדים בשטח, כי בתרחיש אחר הם יכולים היו להיות מחבלים חמושים שמטרתם לבצע פיגוע חבלני. האירוע אתמול נחשב חריג, מאחר שזו הפעם הראשונה שבה נרשם ניסיון לפגוע בעבודות המכשול שמתבצעות על הגדר. נראה שהאירוע הזה מתקשר בצורה ישירה למתיחות ברצועת עזה בחודשים האחרונים ולאירועי צעדות השיבה שצפויים להתרחש החל מסוף השבוע הבא.



בתגובה לאירוע החריג, תקף חיל האוויר אתמול בלילה מטרות של ארגון חמאס במחנה אימונים ברפיח בדרום רצועת עזה. בצה"ל הזהירו את חמאס בעקבות האירועים ואמרו: "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. האירוע שהתרחש אמש בו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה ברצועה וממנה. צה"ל מזהיר מפני אירועים בהם אזרחים נקראים ל״הפגנות״ שמשמשות כיסוי לפגיעה בתשתיות ביטחוניות ולניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל. נמשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון מסוג זה".



חשוב לציין בהקשר זה שבמערכת הביטחון נערכים לתרחישים קיצוניים גם ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה, אבל אין מידע או הערכה שכבר בשישי הקרוב, המציין גם את יום האדמה וגם את ערב ליל הסדר, נראה התממשות של תרחישים שבהם אלפים רבים של פלסטינים לוקחים חלק בתהלוכות או הפרות סדר המוניות ביהודה ושומרון או ברצועת עזה.



האירוע התרחש בסוף השבוע האחרון, שהיה דווקא מהשקטים ביותר בחודשים האחרונים. ביהודה ושומרון יצאו להפגין רק כמה מאות בודדות של פלסטינים וגם ברצועת עזה השתתפו בהפרות הסדר רק כ־500 מפגינים בכמה מוקדים לאורך הגדר.