רגעים של אימה עברו אמש (ראשון) על תושבי הדרום כאשר ירי מכיוון רצועת עזה, שהתגלה בדיעבד כאש מקלעים כבדה, הקפיץ את מערכות ההתרעה ואת כיפת ברזל. מלבד הדי הפיצוצים והמתח הרב, לא היו נפגעים או נזק. יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, שיחזר את הדקות מורטות העצבים, בראיון לרדיו 103FM והביע חשש כי מדובר בהכנה לאירוע אמת, רגע לפני חג הפסח. 





"הייתי עם בני נוער במודיעין כשהתעדכנתי על הירי", סיפר, "יצאתי לאזור, ובצילומים שקיבלתי ראיתי ירי מסיבי של רקטות מהצד שלנו ומהצד השני. ברגע שכיפת ברזל משגרת 20 רקטות, זה נשמע כמו בליץ". פרג'ון סיפר שככל שנקפו הדקות התגברה ההערכה כי לא היה מדובר בירי רקטות אינטנסיבי, או בירי רקטות בכלל. "זה לקח 20 דקות או חצי שעה", אמר, "ובינתיים - כולם בלחץ גדול, נמצאים בממ"דים ולא יוצאים, מה גם שהדי הפיצוצים החזקים יוצרים לחץ - וזה משבש לחלוטין את הערב".



"אנחנו לא צריכים לחשוש", המשיך פרג'ון, "ובכלל לא צריכים להשתמש בביטוי הזה. אנחנו מכירים את המציאות הזו, היא לא הולכת להשתנות. מה שחשוב הוא שאנחנו צריכים להיות נכונים וערוכים. האזרחים צריכים להמשיך בשגרת החיים, בעוד כל המערכות האחרות מכשירות ומכינות את עצמן. ישבנו עם הבכירים בפיקוד הדרום. קיבלנו סקירה מקיפה, ובמה שאנחנו צריכים להכין - אנחנו מכינים את עצמנו".



"ההתרשמות שלי היא שבאותה מידה שהגזרה יכולה להתחמם, היא יכולה לעבור בשקט לחלוטין", אמר פרג'ון, "אין פה אמירה ברורה וחד־משמעית שתהיה התלקחות או שיהיה שקט. מה שחשוב מבחינתנו הוא להציג את המידע המהימן ביותר לתושבים - וכך סף החרדות יורד. אנחנו צריכים להיזהר בלשוננו ולא להכניס את המערכת לבהלה מיותרת כשלא צריך".



עריכה ב-103FM: יניב מורוזובסקי