יממה לאחר ההפגנות האלימות סמוך לגבול רצועת עזה, במהלכן נהרגו, לפי משרד הבריאות הפלסטיני, 16 תושבי עזה, התפרסם היום (שבת) תיעוד יוצא דופן של פלסטיני שנורה על ידי צלף של צה"ל במהלך צעדת השיבה. בסרטון, שפורסם ברשתות החברתיות, נראה עבד אל פתאח אבד אל נבי בן ה-18 כשהוא רץ עם צמיג בידו, סמוך לגדר המערכת, עד השלב שבו הוא נפגע ומתמוטט. 



במהלך הצעדה לקחו חלק כ-30 אלף פלסטינים, שנפרסו אתמול בשישה מוקדים לאורך גדר רצועת עזה כשהם מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון. בצה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעבר המפגינים, והכריזו על שטח צבאי סגור במרחב הגדר. "מדובר בפעילות טרור בהובלת חמאס", הסביר אתמול דובר צה"ל, "השימוש בירי חי היה מדויק והופנה רק כלפי מי שניסה לפגוע בגדר". 



במהלך העימותים כוחות הביטחון סיכלו גם פעילות של חוליית טרור שביצעה פיגוע ירי במרחב הגדר בצפון הרצועה, כאשר שני מחבלים התקרבו אל הגדר וירו לעבר הכוחות.



כוח צה"ל שהיה במקום הגיב באופן מיידי בירי טנקים לעבר המחבלים ועמדות חמאס בקרבת מקום, כאשר במקביל גם בוצע ירי באמצעות כלי טיס לעבר הזירה. 



בעקבות האירועים יושב ראש הרשות אבו מאזן הכריז על יום אבל שיתקיים היום, ודרש מהאו"ם הגנה בינלאומית על הפלסטינים. הוא אמר: "אני מטיל את האחריות המלאה על אירועי רצועת עזה - על ישראל. בנוסף, כוויית פנתה למועצת הביטחון בדרישה לקיום דיון דחוף בנושא האירועים ברצועה. ברשת אל ג'זירה דווח כי מועצת הביטחון תקיים ישיבת חירום לדון באירועים ברצועת עזה ובגדה.



מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "חמאס מפיץ סרטונים שונים, בהם גם כאלה המציגים רק חלקי אירועים, ערוכים ומפבורקים. צה"ל פעל אתמול למול הפרות סדר אלימות ופעילות טרור, שכללו ירי לעבר חיילי צה"ל, נסיונות חדירה לישראל, נסיונות פגיעה בתשתית בטחונית, ידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה והבערת צמיגים. הכוחות פעלו לפני נהלי הפתיחה באש ובצורה שקולה, תוך שנמנעו מלפגוע באזרחים אותם הציבו החמאס בחזית מתוך רצון להביך את ישראל תוך סיכון אותם אזרחים. הפעלת הכוח של צה״ל היא שמנעה את התממשות התרחיש אותו ניסה החמאס ליצור של פגיעה בתשתיות בטחונית והפרה המונית של הריבונות הישראלית. נציע שלא לקחת את תעמולת חמאס כעובדה. נמשיך לפעול להגנת הריבונות הישראלית ואזרחי ישראל, כל מי שלוקח חלק בהפגנות האלימות שם עצמו בסיכון".