ב"אל מיאדין" ובכלי תקשורת נוספים בלבנון דיווחו הבוקר (שבת), כי כטב"ם ישראלי מדגם הרמס 450 התרסק באזור חלאת-מרים בין העיירות ברעשית ובית יאחון בדרום המדינה. על פי הדיווח, הסיבה להתרסקות הכטב"ם אינה ברורה. עוד צוין כי כטב"ם נוסף, שיגר טיל לעברו והשמיד אותו, ככל הנראה על מנת שלא ייפול לידי צבא לבנון או חיזבאללה.



צבא לבנון הודיע, כי התרסקותו של הכטב"ם הייתה סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר. כתב ערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה שהגיע לזירת ההתרסקות, סיפר כי מדובר במטוס ללא טיס אסטרטגי מדגם "הרמס 450", שהנו מטוס ריגול שעוקב אחר מטרות ופוגע. הוא סיפר כי המל"ט, על ארבעת טיליו, נפל בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, ומל"ט נוסף שיגר לעברו טיל מדויק והשמיד אותו.



מאוחר יותר, פרסמה "ההסברה הקרבית" של חיזבאללה בטוויטר שני סרטונים ובהם מופיע הכיתוב בעברית "רש"ק משולב משופר". כוחות הנדסיים של צבא לבנון סגרו את האזור והחלו לסרוק את השטח בחיפוש אחר כל חלקי המל"ט. צבא לבנון הודיע, כי "בפרברי העיירה בית יאחון נפל מטוס ישראלי עוין, ללא טיס, והאויב השמיד אותו במקום". עוד נאמר, כי "יחידה הנדסית של הצבא הלבנוני הגיעה לזירה, והתברר כי יש עליו ארבעה טילים שלא התפוצצו. היחידה ערכה פיצוץ מבוקר של הטילים".



"הרמס 450" הוא אחד המל"טים הוותיקים בצה"ל. העיתון הבריטי "האקונומיסט" דווח ב-2012, כי כטב"ם זה הוא שחיסל את רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי, מה שהביא לירי מסיבי של רקטות לעבר ישראל, ופתיחת מבצע "עמוד ענן".



מוקדם יותר, אישר דובר צה"ל כי כלי טיס בלתי מאויש נפל הלילה בשטח פתוח בדרום לבנון כתוצאה מתקלה טכנית. בהודעה הרשמית הוסבר כי האירוע ייבדק, וצוין כי אין חשש לדליפת מידע.