על רקע המתיחות בגבול עזה והסגר על יו"ש, בצה"ל ממשיכים את שגרת האירועים המתוכננים לפסח. במוקד: מבצע "צועדים בנתיבי העצמאות והגבורה", שיהפוך למסע במנהרת הזמן לקרבות הגבורה במלחמת העצמאות. הצעדות, שבהן ישתתפו לוחמים בצה"ל עם לוחמי עבר ואזרחים, יתמקדו בשבילים ובאתרי מורשת. המסע יתפרס על פני שלושה ימים, בכל יום בגזרה שונה. מחר יתקיים המסע בפיקוד צפון, ביום שלישי בפיקוד מרכז וביום רביעי בפיקוד דרום. 
 
בכל אחד מהימים יוצעו למשתתפים בצעדות ארבעה מסלולים, שישולבו בתוכם תחנות הדרכה. כל מסלול יסומן בצבע שונה וילווה על ידי יחידה לוחמת של צה"ל. בין המשתתפים יהיו לוחמים מחטיבות גולני, גבעתי, צנחנים, כפיר, נח"ל וחילות השריון, ההנדסה והתותחנים. נוסף לכוחות, ישתתפו באירועים לוחמי תש"ח מהפלמ"ח, שיספרו את סיפוריהם המרתקים והייחודיים.
 
"מדובר בפרויקט צבאי, לאומי, חברתי וערכי ויש לו חשיבות מהמעלה הראשונה", מספר סגן מפקד חטיבת הצנחנים סא"ל תלם חזן, שיפקד על אירועי הצעדה בפיקוד מרכז. "הפרויקט הייחודי משלב שתי מטרות עיקריות: ציון 70 שנים למדינת ישראל, תוך חיבור למורשת של קרבות במלחמת העצמאות ויצירת חיבורים נוספים בין צה"ל לאזרחי מדינת ישראל ובין לוחמי עבר והווה". בפיקוד מרכז פעילות המורשת תתמקד בקרבות בדרך לירושלים ובקרבות בדרום הבירה, ובצפונה – בנבי סמואל ובגוש עציון.
 

"צה"ל השקיע מאמץ גדול באירוע. לוחמים יגיעו מהגזרות השונות ויהיו גם בני משפחות. אני אגיע עם כל משפחתי", מציין עוד חזן, נשוי ואב לשבעה ילדים.
האירוע יחל באנדרטת חולדה. "ניצור שילוב מעניין של סיפורי מורשת קרב ועשייה עכשווית", מציין חזן. "נספר על הקרב שהתקיים באנדרטת חולדה ב־31 במרץ 48', כאשר שיירת אספקה יצאה לירושלים הנצורה". השיירה לא הצליחה להגיע לירושלים, ואז הורה ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון על יציאה למבצע נחשון.
 
חזן מוסיף שייערכו סיורים רגליים ובאמצעות הסעות, כאשר היעד יהיה לחבר את עם ישראל למורשת. "יהיו מסלולים שונים שיותאמו לכל אחד. אחד המסלולים יהיה באורך של ארבעה קילומטר. לכל אחד יהיה מסלול שיתאים לו", הוא מדגיש. "זו תהיה חוויה מיוחדת. יהיו תחנות עם לוחמים ומש"קי חינוך, שלמדו ביסודיות על הקרבות והם יסבירו ויספרו. תהיה המחשה חווייתית של הסברים".
 
סא"ל חזן מדגיש שאין עתיד ללא עבר. "אנו יוצרים כאן חיבור אל העבר וההווה ומסתכלים על העתיד", הוא מסכם. "יש כאן אירוע מאוד מיוחד, מאוד משמעותי ומחבר ברמה הערכית בין צה"ל לחברה, וגם מעמיק את הידע. המסע יוצר חיבורים ועוצמה".