משפחתו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין פנתה הבוקר (ראשון) לממשלה ולמערכת הביטחון בדרישה כי יפעלו על פי החלטות הקבינט הביטחוני, ולא ישיבו גופות של מחבלים הנמצאות בידי ישראל מאירועי יום שישי בגבול עזה. פרופ׳ שמחה גולדין שוחח הבוקר בנושא עם מתאם פעולות הממשלה בנושא השבויים והנעדרים, ירון בלום, וכן עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי.



לדברי אביו של החייל הנעדר: "ישראל חייבת להשתמש בגופות כקלף מיקוח מול חמאס ולהחזיק בהן עד למציאת פתרון והשבת החיילים. מכיוון שהחלטות הקבינט לא מיושמות במלואן אנו חשים חובה להבהיר לממשלה את עמדתנו הנחרצת בנושא זה".



לפני כחודש וחצי הגישה משפחת גולדין עתירה דחופה לבג"ץ למתן צו על תנאי וצו ביניים, בנוגע להחלטות הממשלה לשחרר גופות מחבלים שביצעו פיגועים כנגד אזרחי ישראל, שוטרים וחיילי צה"ל.



פעילי חמאס שנהרגו ברצועה. צילום: רשתות ערביות
פעילי חמאס שנהרגו ברצועה. צילום: רשתות ערביות



המשפחה התבססה אז על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מינואר 2017, בה צוין כי ישראל תחזיק בגופות מחבלים ש"ביצעו אירוע טרור חריג במיוחד", וכן "בגופות מחבלים בשיוך חמאס".



לטענת משפחת גולדין, מאז התקבלה החלטת הקבינט חרגה הממשלה מספר פעמים מהחלטותיה, כאשר בין היתר שחררה לקבורה את גופתו של המחבל נימאר ג'מאל מהכפר בית סוריכ שביצע את הפיגוע בישוב הר אדר, בו נרצחו שלושה ישראלים.



בנוסף, ב-23 ביולי 2017 היא עשתה זאת שוב, לטענת המשפחה, כששחררה את גופות שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית, בו נרצחו שני שוטרים.



המשפחה ביקשה באותה עת מבג"ץ לקבוע כי על הממשלה לתת התראה של 72 שעות בטרם היא מחזירה גופות מחבלים שביצעו פיגועים וכן ליישם באופן מלא את החלטות הקבינט בעניין שחרור גופות מחבלים.