החייל שנפצע קשה מאוד בפיגוע הדריסה במבוא דותן יצא מכלל סכנה, כך נמסר היום (ראשון) מבית החולים בילינסון. עוד נאמר כי נעשתה עבודת צוות של אנשי טיפול נמרץ, נוירו-כירורגים ואורתופדים. מצבו השתפר באופן הדרגתי ולקראת החג החייל עבר לשיקום לנפגעי ראש במצב בינוני. גם החייל השני שעיקר פציעותיו היו אורתופדיות הועבר לשיקום אורתופדי.



הפיגוע אירע ביום שישי, ה-16 במרץ, בכביש 585. על פי העדויות המחבל, עלאא ראתב קבהא, בן 27, מהעיירה ברטעה האיץ את רכבו כשראה את ארבעת החיילים ופגע בהם.



בפיגוע נרצחו שני חיילים: סרן זיו דאוס, בן 21 מהישוב אליקים שצפון, וסמל נתנאל קהלני מהיישוב אזור. אביו של קהלני סיפר למעריב: "הוא ילד מאד מקובל. מאד אהב לעזור. תמיד דאג לכולם. תמיד היה אכפתי. תמיד אהב לעזור לאנשים. מאד חביב. לא היו לא שונאים. איפה שלא הלך תמיד התקבל. כואב לי. זה מכה לכל המשפחה. אני לא יודע איך אני אתמודד עם זה. זה לקח משהו ממני. שבר אותי". האב הוסיף: "אני לא יודע אם אני אוכל לעמוד בזה. לא מעכלים עכשיו. אני לא יודע מה לעשות. כל כך אהבנו אותו. הוא היה קשור אלינו. זה ילד מאד רגיש ואני לא יודע איך אני אמשיך לחיות". גם אחיו אבישי סיפר על נתנאל, ואמר כי האח הגדול היווה לו השראה. "היינו הכי קרובים שיש. רק לפני כמה שבועות חגגנו לנתנאל מסיבת יום הולדת עם קריוקי כמו שהוא אהב. תכננתי ללכת בדרכו לצבא. הוא היה חלק מכל דבר שעשיתי".



קרוביו של דאוס, שהותיר אחריו את שני הוריו ושתי אחיות קטנות, סיפרו על מלחמתו להעלות את הפרופיל הצבאי שלו, וזאת על מנת לשרת בשירות משמעותי בצה"ל. "הוא היה ילד שקט, אהב את האנשים והיה צנוע", סיפר קרוב משפחה. חבריו של דאוס, שקיבלו בתדהמה את הבשורה המרה על לכתו בטרם עת, פרסמו דברי פרידה מרגשים בעמוד הפייסבוק שלו. ניר זרחי כתב: "קשה לדבר עלייך בלשון עבר אח שלי מפקד יקר שלי שמחתי להכיר לשבת ולצחוק איתך ביקשת גם לפני שאני משתחרר שאני אעשה איתך סיור אחרון, ומרוב אהבה אלייך לא וויתרתי ועשיתי איתך סיור אחרון הכי כיף שאפשר .. ישבנו כל ערב צחוקנו ודיברנו בלי הפסקה היה לך חוש הומור מיוחד". והוסיף: "לא מעכל שאתה כבר לא איתנו ששמעתי את הבשורה לא האמנתי שזה באמת קרה אני אוהב אותך ולא אשכח אותך לעד אח יקר תנוח על משכבך בשלום אוהב אותך בלי סוף ת.נ.צ.ב.ה".