ישראל מחריפה את הטון, ככל הנראה גם בעקבות החלטת בג"ץ לפיה בשלב זה אין להחזיר גופות מחבלים, בעקבות עתירת משפחת גולדין. מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, הודיע היום (ראשון) כי ישראל מחזיקה בשתי גופות של מחבלים, אשר ניסו להניח מטעני חבלה על גדר המערכת, בזמן צעדת השיבה של הפלסטינים ביום שישי האחרון. כזכור, בעימותים נהרגו 16 פלסטיניים ומאות נפצעו.



"ישראל לא תשקוט ותושבי עזה לא ידעו שלווה עד שיוחזרו הישראלים מהרצועה ויובאו חיילינו לקבורה בישראל!", פתח מרדכי את הפוסט והמשיך: "יש ערך משותף ביהדות ובאסלאם להביא לקבורה חללים. ישראל לא תשקוט ותושבי עזה לא ידעו שלווה עד שיוחזרו הישראלים מהרצועה ויובאו חיילינו לקבורה בישראל. תושבי עזה חמאס גוזל מכם גם את הזכות להתפלל על בניכם".



לאחר מכן פירט כי "גופותיהם של מצעב סלול פעיל חמאס מזוידה ומחמד רבאעיה, טרוריסטים חמושים ברובים ומטען, שניסו לבצע פיגוע בישראל שלשום, התווספו ל-24 גופות אחרות הנמצאות בידי ישראל ממבצע 'צוק איתן' וממנהרת הג'יהאד האסלאמי שפוצצה בשטחנו באוקטובר 2017. לארגון הטרור חמאס השולט בעזה לא אכפת לא מהחיים ולא מהמתים, הוא מונע את קבורתם האסלאמית וקריאת הפאתחה עליהם".

הדברים הגיעו לאחר שבחמאס טענו כי ישראל מחזיקה בגופות, אך בישראל לא מיהרו להסכים לקביעה זאת. האירוע עצמו, שהביא לגדר עשרות אלפי פלסטינים, עבר בשקט יחסי, אך נחשב גם ליריית הפתיחה לקראת שישה שבועות, שיכללו ביניהם את יום העצמאות וכמובן את טקס העברת השגרירות. הפלסטינים מתכננים שורה של מחאות, ובישראל הודיעו כי יגיבו ביד קשה לכל ניסיון לעבור את הגדר.

הצעדה ותוצאותיה הביאו גם לוויכוח פנים ישראלי, כאשר מרצ קראה להקים ועדת חקירה על רקע הירי של חיילי צה"ל, בעוד ששר הביטחון, אביגדור ליברמן, זעם על הקריאה והודיע כי לא תוקם שום ועדה, וכי ישראל לא תשתף פעולה עם שום ועדה בינלאומית, אם יוחלט כי אחת כזאת תקום.