הותר לפרסום: כוחות הביטחון עצרו במהלך החודש שעבר חוליה של 10 פלסטינים שתכננה פיגוע על ספינת חיל הים. בשב"כ ציינו כי אחד העצורים, אמין סעדי מוחמד ג'מעה, דייג תושב רפיח בן 24, הינו פעיל טרור בג'יהאד האסלאמי, שבהנחיית מפקדי הארגון ברפיח, לקח חלק בתכנון פיגוע כנגד כלי שיט של חיל הים, תוך שימוש במספר סירות.



מחקירתו של ג'מעה בשב"כ עלה כי תכנית הפיגוע הייתה כי סירה אחת תשמש לצרכי הטעיה, כך שבשעה שספינת חיל הים תפנה לעברה, הסירה השנייה תתקוף את הספינה ותשגר לעברה בה בעת טיל מסוג קורנט, במגמה לגרום לפציעה והרג של החיילים שעל סיפונה. הסירה השלישית תתקרב בשלב זה לספינת חיל הים במטרה לחטוף את החיילים שעליה לטובת חילופי שבויים.
עוד עלה מהחקירה כי במסגרת ההכנות לפיגוע ערך אמין ג'מעה מספר תצפיות על ספינות חיל הים ואסף מידע באשר למיקום ספינות חיל הים, מספר החיילים שעל סיפונן וכן אודות אמצעי הלחימה בספינות.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפרסום על מעצר החוליה: "שוב צה"ל ושירות הביטחון הכללי מנעו פיגוע טרור נגד כוחותינו. האתגרים בגבול עזה מגוונים ומורכבים. לעם ישראל יש על מי לסמוך. אני מקווה שהפעם חברינו מהשמאל לא ידרשו ועדת חקירה".

בשב"כ מסרו על סיכול החטיפה: "פעם נוספת הוכח כי ארגוני הטרור מנסים לנצל את ההקלות האזרחיות שמבקשות ישראל לתת- הפעם בתחום הדיג- לטובת קידום פיגועי טרור, באופן הפוגע באוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה".