תיעודי הוואטסאפ של חיילי צה"ל שפוגעים במפגינים, מגיעים בדרך כלל מהכיוון הפלסטיני, שמנסה להוכיח את הברוטאליות הישראלית. אך היום (שני) דווקא חיילי צה"ל היו אלה שהפיצו סרטון, אשר גרם למבוכה רבה בצבא. על פי הסרטון, שהופץ היום ברשתות החבריות ובוואטסאפ, נראה כח של צה"ל סמוך לגדר המערכת, כשהוא מתעד ירי במפגינים פלסטיניים, אשר נמצאים סמוך לגדר.



במהלך הסרטון ניתן לשמוע את החיילים, כשהם מחלקים בינם לבין עצמם את המטרות שבהן צריך לפגוע במידה ויפרו את המצב, בעוד שאחד מהם גם מתעד פגיעה במפגין, ולאחר מכן את הריצה של עשרות המפגינים האחרים אליו, על מנת לפנות אותו מהשטח.

תיעוד ירי של צלף לעבר לעבר פלסטיני


בתחילת הסרטון, אשר מצולם כולו כמעט מכיוון הירי, הצוות מכין את עצמו לקראת המשימה, כאשר אחד מהמפקדים מוודא כי יש ללוחם כדור בקנה. לאחר מכן הוא נותן אישור ירי ואומר: "אתה עליו? סע, תן כדור". החייל, לעומת זאת, לא ממהר תחילה לבצע את הירי, שכן יש משהו שמפריע לו, ולאחר מכן מתברר כי יש גם ילד בסביבה, בו הוא לא רוצה לפגוע.



לאחר כמה כיוונונים, מגיעה הירייה של החייל, שפוגעת במפגין, ואז נשמע אחד החיילים צועק: "וואי איזה סרטון, יש. בן של זונה, איזה סרטון". לאחר מכן הוסיף: "תרוצו לפנות אותו, צילמתי את זה. פגעו למישהו בראש. צלם צלם". לסיכום הוסיף החייל המצלם: "איזה סרטון אגדה, הוא עף באוויר עם הרגל כזה, פגע לו ברגל השנייה. קחו יא בני זונות", סיכם.



זוהי תקופה לא פשוטה עבור צה"ל, שנאלץ להדוף את טענות המפגינים הפלסטינים על שימוש בכוח מוגזם בהתפרעויות סביב גדר ההפרדה בימי שישי האחרונים, אך לא ברור האם הסרטון הוא דווקא מהתקופה האחרונה. דובר צה"ל מוסר כי "ככל הנראה מדובר באירוע שהתרחש לפני מספר חודשים. האירוע יתוחקר וייבדק באופן יסודי".